Hubnete podle internetu? Dejte si pozor na některé rady, které zde najdete

Otevřeli jste někdy internetovou diskuzi o hubnutí? Jestli ne, tak se pro pobavení někdy rozhodně podívejte. Najdete v ní mnoho fám a mýtů, ale i rad, jak "zaručeně" zhubnout. Pozor na ně! I když jsou některé myšleny dobře, ze zdravotního nebo výživového hlediska nedávají smysl a mohou vám uškodit místo pomoci.

"Koupila jsem si tablety na hubnutí a za týden mám 5 kg dole"

Pokud to dotyčná myslela vážně, předpokládáme, že od pondělka do pátku nesnědla ani lžičku jídla, jen do sebe cpala zmíněné tablety a pila vodu. Samotným tabletám pak dotyčná za rychlý úbytek váhy nevděčí.

Tím si ale zadělává na problémy - tělo takovouto krutou změnu vydrží jen chvíli. Psychika i tady naštěstí funguje a mozek se nenechá trápit. Jakmile začne přicházet o zásoby živin, nastaví tělo do módu, kdy si pak uloží do zásob cokoliv, co mu mimo ony "tablety" dodáte. 

Místo tablet na hubnutí tak dejte radši na zdravý pohyb a lepší jídelníček. Hubnutí nebude takto extrémně rychlé, ale zato trvalé.

Dále čtěte: U doplňků stravy nečekejte zázraky. U některých pak dejte pozor na kombinaci

"Vyzkoušela jsem novou dietu a funguje"

Ano, "nové" diety často fungují. A to hlavně díky omezení některé složky potravy nebo dokonce konzumaci pouze jediného druhu potravin. Ten, kdo takovou dietu vytvořil, možná skutečně pár kilo zhubnul, ale ne úplně zdravě. Když budete jako dietu například pít jen ovocné šťávy, první dny sice ztratíte na váze, ale za cenu rozhozeného trávení i celého organismu - tělo ke svému fungování potřebuje i tuky a zejména bílkoviny.

Právě to si zapamatujte, než otevřete některé "dietní" diskuzní fórum. Vaše tělo je jedinečné, proto na něj nemusí fungovat žádná dieta, která funguje na jiné. Nenechte se tak nalákat na to, že klidně i některá z celebrit propaguje vehementně jednostrannou stravu. Vaše zdraví je důležitější.

"Sauna je cestou k hubnutí"

Být lehčí o 2 litry vody a platit za takovou dietu není moc chytré. Právě při detoxikaci těla podstupujete často saunování nebo zahřívání těla, aby se "vypotily toxiny". Spolu s tím ale vypotíte vodu a minerály, proto je logické, že budete o nějaké to kilo lehčí. Ale jen do doby, než se napijete - a to byste po saunování měli provést velmi brzy.

Stejného efektu jako při takovémto vyplavení toxinů z těla dosáhnete i během hodinového pohybu, při kterém se zapotíte. Navíc při takovém pohybu budete i skutečně hubnout a zbavíte se metabolitů, které mohou vznikat při stresu. 

"Přestala jsem jíst po osmnácté hodině a zhubla jsem"

I taková dieta může krátkodobě fungovat, ale jen díky tomu stejnému efektu, jako při hladovění. Pokud utnete tělu přísun jídla čtyři hodiny před tím, než jdete spát a fungujete při tom normálně dál, tělo bude hladovět. Po několika dnech si tak začne ukládat energii do zásob, aby s z nich mohlo po osmnácté hodině čerpat, když už mu odpíráte jídlo.

Dále čtěte: Ani hladoví, ani přecpaní. Do postele choďte najezení tak akorát

"Mám ploché bříško díky tomu, že ho pořád posiluji"

Ploché bříško je snem asi každé ženy. Proto si mnoho z nich v posilovně lehne na podložku a i půl hodiny v kuse cvičí cviky na břišní partie. Aniž by to potřebovaly. Cvičení jedné svalové partie na zhubnutí příliš nefunguje. Jednoduché přirovnání - viděli jste někdy pány v posilovně? Podívejte se schválně na to, kolik z nich má pořádné svaly na horní polovině těla a žádné svaly na nohou. Vypadá to legračně, že?

Místo zaměření se na jednu partii cvičte celé tělo a pro ploché bříško nezapomínejte ani na běh či rychlou chůzi. Zpevníte tak svaly celého těla a díky tomu budete i lépe spalovat tuk. Svaly potřebují ke svému fungování více energie než tuk.

Dále čtěte: Jak posílit břišáky a jádro těla i bez sklapovaček

Článek publikován 5.1.2014, aktualizován 6.10.2019