Ty nejlepší články rovnou do mailu

Máte nafouklé břicho? Víme, jak se ho snadno zbavit

Daří se vám úspěšně shazovat kila, tvarovat si postavu a vše jde dobře. Jednoho dne ale z nějakého důvodu opět nemůžete zapnout knoflík na džínách, přestože jste se nijak necpali. Pravděpodobně trpíte nafouknutým bříškem nebo-li nadýmáním. Poradíme, jak se ho nejlépe zbavit.

Ať už je to způsobeno čímkoliv, nafouklé bříško dokáže člověka hodně potrápit. Obvykle ve chvíli, když to nejméně potřebujeme. Naštěstí pro vás ale máme pár tipů, co v takovém případě dělat.

Probiotika

Nejsnazším způsobem, jak se rychle zbyvit nafouklého bříška, je dopřát si probiotika. My doporučujeme obyčejný kefír. Ten stojí pár korun, je chuťově lahodný a uleví vám poměrně rychle. Pomáhá totiž obnovit rovnováhu v trávícím traktu. Právě zde totiž může nerovnováha způsobovat to, že vaše bříško je jak balón.

Pozor při laktózové intoleranci

Probiotikům by se ale měli vyhýbat všichni, kdo trpí laktózovou intolerancí. Pokud se nafouklé bříško objeví (nebo je vám těžko) poté, co si dáte sklenici mléka, je to celkem jasné. Vy se naopak mléčným výrobkům vyhýbejte. Váš trávící systém neumí zpracovat laktózu, tedy mléčný cukr, a proto je vám po konzumaci mléčného výrobku tak těžko. Množství laktózy, která spustí příznaky intolerance, je navíc u každého člověka trochu jiné.

Při vyřazení mléčných výrobků ze svého jídelníčku ale nezapomínejte dodat tělu prostřednictvím jiných potravin vápník a vitamín D.

Dodržujte pitný režim

Pokud si myslíte, že díky omezení příjmu tekutin se zbavíte i nafouklého bříška, jste na velkém omylu. Když tělu nedodáváte dostatek tekutin, přejde na nouzový režim a začne si v sebeobraně veškeré tekutiny uchovávat lépe. Proto se pak cítíte víc "nafouklí", než kdybyste pravidelně pili.

Hýbejte se pravidelně

Pravidelný pohyb je nejen zdravý pro vaší celkovou kondici, ale dokáže i pomoci, pokud trpíte nafouklým bříškem. Vzduch, který se jinak může udržovat v trávícím traktu, se právě díky pohybu lépe dostane pryč. Když máte svůj "nafouklý" den, běžte si třeba na půl hodiny zaběhat. Rozhýbete nejen svaly, ale i vaše trávení a nafouklé bříško rychleji zmizí.

Jezte zdravě

Ačkoliv to může znít jako fráze, na nafouklé bříško pomůže rozhodně i rozumná strava. Základní pravidla, abyste netrpěli tímto problémem, zní:

  • dostatek vlákniny - právě vláknina pomáhá při trávení, a tedy i odvodu vzduchu ze zažívacího traktu.
  • opatrně se solí - sůl je v rozumném množství pro tělo nezbytná. Nezapomínejte ale také na to, že sůl dobře váže vodu a pokud to s ní přeháníte, vaše tělo také více zadržuje tekutiny.
  • dopřejte si draslík - čerstvé ovoce a zelenina obsahující draslík pomáhá odvádět nadbytečné tekutiny z těla. Právě nedostatek draslíku může být také příčinou nafouklého břicha.
  • lepek není kamarád - lepek je pro tělo hůře stravitelný, zejména pokud ho přijímáme hodně. Pečivo z bílé mouky, těstoviny, zahuštěné omáčky,... všem těmto potravinám se radši v případě nafouklého bříška vyhýbejte.
  • pozor na chemii v jídle - některá sladidla, jako např. sorbitol, xylitol nebo manitol, jsou pro tělo těžko stravitelná a mohou vyvolávat nadměrnou produkci plynů v trávícím traktu.

 

Podívejte se na 7 tipů jak se zbavit nafouklého břicha jednou pro vždy

 

 

 

Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?

Omlouváme se, ale reklamu jsme museli promazat. Děkujeme, že nepoužíváte komerční názvy produktů

Od Nejfit v Pátek 24. Říjen 2014 23:34

Jo, já jsem se taky naučila na ***, v těhotenství. Dost mi pomohl a jsem ráda, že se v těhotenství dá užívat.

Od Salomena v Pátek 24. Říjen 2014 20:15

S nafouklým břichem mám zkušenost hlavně při častých nevhodných kombinací potravin, což v tomto článku nezaznělo. Pokud jíme zároveň bílkoviny a sacharidy, jedná se o hůře stravitelnou směs a může dojít ke kvašení, což vyvolá plyny. Vyvolává to hlavně cukr/med/ovoce snědené spolu s bílkovinami (jogurt s ovocem, ovoce snědené jindy než na prázdný žaludek, dezert po jídle, atd...). I obilniny spolu s ovocem můžou nadýmat. Každý máme různě silný trávicí oheň, takže se to každému neprojeví. Také pomůže očista střev a žaludku, pokud tam máme binec, může nadýmat cokoliv. Takže návrh: * vyčistit žaludek a střeva (lze stravou dlouhodobě či rychlejšími postupy - půst, klystýr, gesto slona) * ovoce nemíchat s ničím jiným, jíme ho ideálně ráno na lačno nebo s jistotou, že už máme vytráveno (po knedlo-zelo-vepřo to může být i 6 hodin) * jakékoliv potraviny slazené cukrem, medem (sladké nápoje, dezerty) jíst buď jako samostatné jídlo, nebo cca 2 hodiny po jídle. * obecně doporučuji vyhnout se cukru, hlavně bílému, v jakékoliv podobě a potravině * vše poctivě kousat (trávení začíná již v ústech a pokud to polykáme, žaludek to nemusí zvládnout - plyny)

Od Petr Ch. v Čtvrtek 23. Říjen 2014 12:17

Nafouklé břicho a s tím spojenou plynatost řeším ***,jsem ráda,že jsem se dala zlanařit a nakonec lék vyzkoušela....dneska už si to bez tobolek nedovedu představit,beru je dlouhodobě a mám pokoj...

Od polakoca v Úterý 21. Říjen 2014 22:07

Snažím se všecko výše popsané dodržovat,ale s nafouklým břichem a nadýmáním se potýkám už od porodu.Každý den,pořád dokola.Beru i *** tobolky,který musím podotknout mi opravdu ulevuje,asi je to tím,že se plyny rozpouští díky simetikonu už v břiše...bez něj si to nedovedu ani představit...a nic co by bylo volně prodejné kromě *** na nadýmání podle lékárnice není...takže máte někdo něco vyzkoušeného co taky pomáhá?

Od Alina v Čtvrtek 02. Říjen 2014 15:12