Ty nejlepší články rovnou do mailu

Které müsli je nejlepší? To domácí

Dopřáváte si po ránu müsli s mlékem nebo jogurtem a věříte tomu, že je to zdravá snídaně? Jak kdy. Záleží na tom, jaké müsli jste si koupili a co všechno obsahuje. Přesto, že je na obalu vyobrazeno vše zdravé, samotné složení už zdravé být nemusí.

S tím, jak roste obliba zdravého života a zdravého jídelníčku, rozšiřuje se postupně i nabídka různých druhů müsli v obchodech. V supermarketu dnes můžete výběrem z několika desítek různých druhů strávit poměrně dlouhou chvilku. V regálech najdete od obyčejného müsli až po ty "luxusněji" se tvářící obaly. 

Nenechte se ale zmást obalem, na něm je pouze fotka "návrhu k servírování". Věřte tomu, že většinou vypadá jinak, než pak samotný obsah sáčku ve skutečnosti. Obal je prostě to, co prodává, proto je na něm obecně vše hezčí, lepší a zdravější.

Dejte si pozor i na názvy müsli. Třeba od ovocného müsli bychom očekávali velký podíl ovoce. V samotném složení sice ovoce uvedené je, ale je ho v balení pouze několik procent. Zapékané müsli pak zní na první pohled lákavě. Na druhý už zjištujeme, že zapékané znamená v případě müsli z obchodu spíše "osmahnuté", a tedy i s vyšší kalorickou hodnotou. Nějak nám není jasné, proč si hned ke snídani dopřávat takovou kalorickou bombu, která se jen tváří zdravě.

Hodně oblíbené je také křupavé müsli. Ale pozor! Jeho křupavost spočívá v tom, že je do něj přidána mouka a jinak zdravé ovesné vločky jsou slepeny do hrudek právě moukou. Při rozkousávání pak hrudka křupe. Na efekt sympatické, obsahem lepku už méně.

Sypané müsli je nejrozumější volbou. Skládá se totiž obvykle z ovesných vloček a kousků ovoce. V případě kupovaného pak ještě i z glukózového sirupu, resp. cukru, který mu dodává sladkou lákavou chuť, a aromat.

Domácí müsli nemusí obsahovat nic kalorického, přeslazeného nebo nezdravého. Poměrně snadno a levně ho zvládnete doma připravit během pár minut. A každý den může být jiné! Stačí ovesné vločky jeden den smíchat třeba s rozinkami a nasekanými mandlemi, další den si pak vychutnat třeba s čerstvými jahodami a následující den pak třeba s banánem. Když takové domácí müsli snídáte s jogurtem, nemusíte mít žádné výčitky.

Müsli díky ovesným vločkám dodá tělu spoustu vlákniny - více o ovesných vločkách čtěte zde. Na snídani je tak naprosto výbornou volbou.


Tyto články vás také zajímají:

 

Co vy na to?