Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jezte hlavně očima, takhle nepřiberete

Láska prochází žaludkem. Hlad je převlečená žízeň nebo třeba hlad je nejlepší kuchař. Tak tato rčení jste už určitě někde slyšeli. To zásadní, o kterém budeme dnes mluvit, je ale jiné. Stejně pravdivé a pokud si z něj vezmeme ponaučení, nadpis nebude klamat.

Jíme hlavně očima - v této krátké větě se skrývá tolik pravdy, že by bylo škoda ji ignorovat. Základní poučka pro hubnutí zní "omezit příjem potravy a zvýšit výdej energie". O tom, jak zvýšit výdej energie už byly napsány stovky řádků. Ale málokdo se zabývá první částí poučky.

Jak omezit jídlo a nehladovět

Dnes nebudeme příliš vědečtí. Mezi základy, jak omezit jídlo a nehladovět, určitě patří zvýšení množství bílkovin v potravě, hlídání si glykomického indexu a spousta dalších. Tyto informace si ale necháme na jindy, dnes se podíváme na základy.

Zmenšete talíře

I když nám všude předkládají ukázky prvotřídních restaurací, kde se jednohubka podává na talíři velikosti dostačující i na pečeného krocana, neměli bychom této módě podlehnout. Pokud zvolíte menší talíř, nebudete mít tendenci zvětšovat svoje porce. Nic se nesmí přehánět, proto zase nechystejte jídlo na extrémně malé talíře, zkrátka musíte najít rozumný kompromis. Pokud jiný servis, než ten velký, nemáte, nezoufejte. V takovém případě si jídlo poctivě odvažujte. Vždy ale volte talíře stejné velikosti. Díky tomu velmi brzy zjistíte, že se vám daleko lépe odhaduje množství jídla, a to i bez složitého vážení.

Změnšete lžičku

Mozek je dokonale fungující stroj, ale někdy je dost nenasystný. Informaci, že jídlo už je v žaludku, zpracovává s několikaminutovým zpožděním. Na každé jídlo byste proto měli mít dostatek času a pokud jej nemáte, alespoň jej prokládejte pauzami. Naházet všechno rychle do sebe není řešení vhodné k dietě a hubnutí. Nejezte polévku kávovou lžičkou, i když i to by mělo svůj efekt. Volte ale obecně menší lžičky a hlavní jídlo vždy krájejte na malé kousky. O tom, že je třeba jídlo vždy řádně přežvýkat, se ani zmiňovat nemusíme. S velkými kusy potravy bude mít tělo spoustu práce a brzy budete mít zase hlad.

Jídlo si vyšperkujte

Pamatujete, jak jste jako malí odmítali snídani? Rodiče se vám nejspíš z jídla snažili udělat zábavu. Nebojte se po této fintě sáhnout i v dospělosti. Co si budeme nalhávat, některému zdravému jídlu přijdete na chuť až po čase, zavrhnout byste jej však hned na začátku neměli. Pokud například nemáte rádi snídaně, zpestřete si je. Z ředkvičky udělejte panáčka nebo do másla na chlebu nakreslete sluníčko. Vše je na vaší fantazii. Uvidíte, že až se budete neoblíbené ředkvičce mstít ukousnutím vršku hlavy, nebudete přemýšlet nad tím, že ji vlastně nemáte rádi :)

Vyhněte se šedé

Jediná cesta, jak po dietě opět nepřibrat, je z ní udělat životní styl

Univerzální hnědé omáčky máte určitě dost ze škol a jídelen, sami se takto neodbývejte. Snažte se jídlo udělat hezké a barevné. Zelenina je na dobu hubnutí ideální a nemusí chybět skoro v žádném jídle. Když se budete držet pravidla "vše by mělo mít barvu", budou vás napadat skvělé věci. Třeba přidat nakrájenou papriku do obyčejného guláše, nebo nakrájet cherry rajčátko do omelety. Zkrátka se snažte jídlo vždy přibarvit, zbytek už půjde sám.

Možná vás napadnou další způsoby, jak "jíst očima" lépe. Klidně se o ně podělte v komentáři a pomozte ostatním hubnout. Dieta není vždy zábava a někdy je to pěkně trnitá cesta. To by vám ale nemělo bránit snažit se z ní udělat to nejzábavnější, co umíte. Jediná cesta, jak po dietě opět nepřibrat, je z ní udělat životní styl. A bez zábavy to nejspíš nepůjde.

Co vy na to?