Ty nejlepší články rovnou do mailu

Borůvky rozhodně jezte, nejen při hubnutí

Jestli máte některé potravině přikládat velký význam nejen při hubnutí, pak jsou to borůvky. Zejména teď, když je jejich sezóna a snadno seženete čerstvé přímo v lese. Borůvky jsou prostě unikátní a snadno dostupnou volbou pro vaše zdraví.

V lesích je nasbíráte zadarmo, v obchodech jsou pak dostupné po celý rok nebo je můžete pěstovat i na zahradě. Možností, jak se dostat k borůvkám, je mnoho. A vy rozhodně alespoň jeden z nich najděte, vždyť to budete dělat pro své zdraví.

Borůvky jsou výživově téměř dokonalá potravina. Obsahují obrovské množství vitamínů a minerálů a naopak minimum kalorií. Právě obsah antioxidantů je v borůvkách tím, co díky neutralizaci volných radikálů pomáhá chránit náš organismus. Podle veřejně dostupných zdrojů borůvky obsahují: třísloviny, antioxidanty, bioflavonoidy, karotenoidy, provitamín A, resveratrol, vitamín C, vitamíny skupiny B, ovocné cukry, malé množství tuků, minerály: hořčík, draslík, mangan, železo, měď, zinek, chrom. Pokud si jich dopřejete hrnek, sníte pouhých 80 kalorií. Při porovnání s množstvím přínosných látek je to výborná kombinace.

Slupka plodu borůvky obsahuje nerozpustnou vlákninu, která také v těle pomáhá při trávení. Právě ona je pomocníkem při pohybu potravy trávicí soustavou a může pomoci předejít zácpě. Zároveň tímto borůvky pomáhají pročíšťovat organismus. Pro trávicí soustavu jsou také důležité taniny, které borůvky rozhodně obsahují. Tyto látky zklidňují záněty, a tedy pomáhají léčit i průjmy.

Borůvky si rozhodně dopřejte jen tak čerstvé. Zejména teď, v létě, kdy můžete mít borůvky přímo z lesa. Když se vám čerstvé přejedí, máte i tak spoustu možností, jak je připravit. Zkuste je třeba smíchat do koktejlu s banánem a mlékem. Nebo si je na snídani přimíchejte spolu s ovesnými vločkami do bílého jogurtu. Nebojte si jich užít dosyta a pokud část nesníte, zamražte si je na později.


Podívejte se i na další naše články o zdravých potravinách.

Co vy na to?