Zelenina

media

Nevyhazujte peníze za přípravky, imunitu posílíte i pomocí potravin a nálady

Viry bývají odolné, na místech plných lidí se před nimi moc neubráníte a tělo s nimi často hodně zápasí, aby se jich zbavilo. Pokud chcete minimalizovat riziko nákazy, je nutné mít velmi silnou a odolnou imunitu. Právě obranyschopnost našeho těla je naší nejsilnější zbraní. Imunitu můžete podpořit mnoha různými triky a nemusí jít jen o drahé přípravky z lékáren.
media

Bojíte se kupovat nebalené ovoce a zeleninu? Nemusíte, nečistot je zbavíte snadno

Základem každého zdravého a vyváženého jídelníčku by měl být dostatek ovoce a také zeleniny. Ideální je konzumovat je v čerstvém stavu, a to i se slupkou, protože právě v ní a těsně pod ní se ukrývá nejvíce vitaminů. Slupka samotná je také důležitá pro čištění trávicího ústrojí - je to dokonce jeden z druhů vlákniny. Jenže v dnešní době, kdy se hodně lidí bojí virů, může nakupování nebaleného ovoce a zeleniny vypadat jako riziková činnost. Nikdy totiž nevíte, kdo se před vámi zboží dotýkal a čím může být kontaminované.
media

Zelenina pomáhá víc, než si myslíte. Chrání střeva i imunitu

Ze všech stran slyšíte, jak je zelenina zdravá, co všechno prospěšného vám přináší a kolik byste jí ideálně měli denně spořádat. Hezky se to čte a poslouchá, možná o tom sami i uvažujete a souhlasíte – jenže realita pak bývá úplně jiná. Mnoho z nás zeleninu zkrátka nemá rádo a ve stravě se jí vyhýbáme. Nemluvě o dětech, které zeleninu většinou také zrovna příliš nemilují. Ale pokud jim ji nedáváme vůbec, celkem jim tím škodíme.
media

Recept: dietní cizrnové karbanátky

Cizrna je jídlo budoucnosti, snadno se pěstuje a její výživové parametry jsou skvělé. I proto byste dnešní recept měli zkusit. Možná zjistíte, že vegetariánské jídlo může být i skvělým chuťovým zážitkem.
media

Jaké nápoje si v klidu dopřát pro zdraví a na které si dát pozor?

Léto se blíží ke svému sklonku, a tak možná mnozí z nás už uvažují nad tím, jak se co nejlépe bránit nadcházejícím virózám, které jsou s lezavým počasím neodmysliteně spjaty. Někdo užívá multivitaminy nakoupené v lékárnách, jiný dává přednost několika porcím ovoce denně, další spoléhá na jiné zaručené prostředky. Ale leckteří nemají na takové preventivní medicíny čas, a tak hledají rychlejší způsoby, jak nemocím nejen předejít, ale jak je i co nejdříve vyléčit.
media

Recept: zapečený lilek s bylinkovým sýrem

Prakticky každé jídlo dokážete zvednout o laťku výš jen díky sýru. Když je ale jídlo výborné samo o sobě, sýr z něj udělá neodolatelnou pochoutku. Co takhle vyzkoušet dnes vynechat maso a připravit si něco zeleninového?
media

Je vám horko? Chilli paprička a další potraviny vás ochladí

Jakmile se teploty vyšplhají k letním hodnotám a začne nám být horko, automaticky přemýšlíme, jak se co nejlépe ochladit. Kromě bazénu, zmrzlin nebo klimatizace nás přitom dokáží ochladit i některé běžné potraviny. Nezapomeňte si je proto přidat na nákupu do košíku a buďte připraveni na letní dny.
media

Tyto potraviny obsahují lepek, i když tak nevypadají

Lepek je směs bílkovin, která se běžně nachází v obilninách jako je pšenice, ječmen a oves, a tedy v mouce a pečivu obecně. Pokud ho v potravě přijímáme vysoké množství, tělo si s ním nedokáže poradit a způsobuje zdravotní problémy. Nemoci způsobené nesnášenlivostí organismu na lepek mohou být např. celiakie nebo Crohnova nemoc.