Máte málo vlákniny? Víme, jak ji doplnit

Vláknina je pro správné fungování našeho organismu a hlavně naše zažívání nezbytná. Mnoho z nás ji zanedbává a máme jí málo. Což se pak odráží na našem špatném trávení. Pokud jí chcete mít dostatek, ale nemáte chuť neustále se cpát ovesnými vločkami, poradíme vám, v jakých potravinách ji také najít.

 

Ideálním zdrojem vlákniny jsou samozřejmě cereálie, tedy různé musli tyčinky, ovesné vločky a tak dále. Ale ne každý si v takových potravinách libuje, zvlášť muži se podobným snídaním či svačinám už z principu brání. Existuje však nespočet dalších běžných potravin, které jsou plné vlákniny a našemu tělu naprosto postačují. Navíc se díky vláknině cítíme dlouho sytí, a to i když neobsahuje příliš kalorií. Takže kde ji najít?

 

Hrušky a jablka

Ideálním zdrojem vlákniny je ovoce, zejména jablka a hrušky. Pokud máme dobré skladovací prostory, můžeme si na podzim udělat zásoby a pojídat jablka i hrušky od podzimu až do jara a pak zase nakoupit jiná. Podstatné je jíst je i se slupkou, protože právě v té je vlákniny nejvíc.

 

Celozrnné pečivo

Oproti bílému pečivu má celozrnné pečivo celou řadu výhod. Obsahuje totiž díky použité celozrnné mouce mnohem více vitaminů, minerálů či esenciálních mastných kyselin. A je také plné vlákniny.

 

Rýže

Rýže je velmi vhodnou potravinou, ideální je například i při hubnutí. Pokud ale chceme přijímat více vlákniny, měli bychom sáhnout po hnědé rýži. Ta je chuťově trochu jiná než ta klasická bílá a nemusí vám napoprvé příliš zachutnat. Ale když si ji oblíbíte, nebudete už nikdy chtít jíst jinou. A co víc, podle vědců konzumace této rýže snižuje riziko onemocnění cukrovkou.

 

Čočka, fazole

Je jasné, že čočku ani fazole nejíme každý den a ani to není potřeba. Ale luštěniny jsou zdravé, obsahují mnoho minerálů, bílkovin, vitaminů a samozřejmě také vlákninu, takže občas bychom si je dávat měli. Můžete navíc střídat různé druhy luštěnin a zkoušet různé způsoby jejich přípravy – existuje nejen klasická čočka, ale i červená; totéž fazole jsou bílé, červené i černé. Takže se vám nikdy nepřejedí.