Chcete hubnout? Tyhle věci si rozhodně kupte

Hubnutí není nikdy snadná věc. Ať už začínáte hubnout, už hubnete, nebo třeba chcete začít znovu, pomoc se bude hodit. My jsme za vás podívali na seznam věcí, které vám ve vašem úsilí pomůžou a posunou vás o kousek blíž k cílové váze. A pokud vás k jí přímo neposunou, ukážou vám, že se od ní opět vzdalujete.

Osobní váha

Tu nejdůležitější věc nejspíš už doma máte. Pokud ne, bez ní to nepůjde. I když si možná budeme odporovat, protože jsme dříve psali, že váha vlastně nic neznamená. Přesto je to nejjednodušší způsob jak zjistit, jestli děláme věci dobře. Pokud se někoho zeptáte, co je to vlastně hubnutí? Každý vám řekne, že chce "shodit nějaké to kilo", tedy snížit svoji váhu. A jak jinak to zjistit, než pomocí váhy?

Pokud máte doma stařičkou, zaprášenou váho, možná je na čase zapřemýšlet na vylepšením. Váhy toho dnes umí daleko víc, třeba změřit přímo tuk ve vašem těle a říct vám jestli hubnete správně.

Krejčovský metr

Váha je základ, protože ji máte na očích a měří snadno. Co je ale u správného hubnutí důležitější jsou vaše míry. Krejčovský metr mějte doma také a zaručujeme, že se na hubnutí budete dívat úplně jinak. Díky metru totiž uvidíte ten pravý pokrok a také se díky němu zaměříte na partie, které byste normálně opomíjeli. Správně hubnout totiž znamená zaměřit se na celé tělo. Víte například, že cvičení nohou vám dokáží pomoci shodit i bříško? A na nohy se velmi často zapomíná. Proto není lepší způsob, jak si je připomenout, než centimetrem.

Papír a tužka

Skoro nejdůležitější věc při hubnutí jsou blok s tužkou. čísla jsou sice hezká, ale obvykle nám toho moc neřeknou. Daleko důležitější je trend. Začněte si vše zapisovat a nebo kreslit do grafu. Pomocí něj krásně uvidíte kam směřujete a hlavně jestli je změna konstantní. Na grafu jsou prakticky jen dvě věci důležité: kam čára směřuje a jak moc je rovná.

Pokud graf směřuje vzhůru, je jasné, že tudy cesta nevede a je třeba začít jinak, třeba s trenérem. Jehož první rada bude stejně začít vést si deník.

Velmi důležité je i to, zda je graf rovný. Váha 73kg, 71kg, 75kg, 71kg vám možná přijde v pohodě, protože jde dolů. Takové hubnutím ale moc zdravé není. váha by neměla skákat jak se jí zachce, ale hezky pomalu se snižovat. Zrovna tyhle ukázkové hodnoty totiž můžou indikovat, že to děláte špatně a budete mít sklony k tomu, po hubnutí zase přibrat.

Krabičky

O tomhle jsme už psali, krabičky jsou perfektní. Začněte si doma vařit a teprve tehdy začnete mít přehled o tom co jíte. Jen tak totiž zjistíte co do jídla dáváte a nebudete se na oběd cpát "dietní" rajskou omáčkou. Jasně rajčata jsou zdravá a dietní, ale to omáčka může být doslazená tak moc, že sice dobře chutná, ale dietě nepřidá.

Kuchyňská váha

A vaření doma nás snadno přivede k tomu, že budeme potřebovat kuchyňskou váhu. Zapomeňte na rady typu "sněz jen velikost pěsti". Tyhle rady jsou dobrý začátek, ale pokud to s hubnutím myslíte vážně, tohle nepomůže. Podobné rady vedou jen k jedinému závěru, postupně si uberete jídlo a budete jíst méně, než byste měli. Pamatujete si ještě na pořad Jste to co jíte? Jak se všichni podivovali nad tím, že tolik toho nesní. Přesně tak, zdravého jídla je o dost víc, než toho nezdravého a ubíráním si jen zpomalíte metabolizmus a vydláždíte si cestu k jo-jo efektu. Kuchyňská áha totiž není na to abyste se nepřejídali, ale abyste jedli dost.