Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jídla, která vám pomohou od špeků na břiše

Ploché břicho bez tuku můžete mít i vy. Ale na rovinu říkáme, že je k tomu potřeba zdravý pohyb a zároveň úprava jídelníčku. 

Na druhou stranu vám k plochému břichu mohou pomoct potraviny, které jsou samy o sobě dobré a v rámci jídelníčku se na ně budete těšit. Proč se trápit dietou, u které se jídlem spíš trápíte, když můžete jíst dobroty a přitom se těšit na ploché břicho?


Borůvky

Borůvky stejně jako další "lesní" ovoce - jahody nebo ostružiny - obsahují antokyany, silné přírodní antioxidanty. Ty kromě toho, že zabarvují plody do modra, pomáhají spalovat tuky. Pomáhají totiž udržet zdravý krevní oběh, tím budou lépe prokrveny jak svaly, tak orgány a při sportu se zvýší váš výkon. Borůvky jsou dále také plné vlákniny, která vás zasytí a tím pomůže vašemu tělu přijímat méně kalorií z jiných jídel nebo se přejídat. Teď v létě je ideální čas dopřát si pořádnou dávku čerstvých borůvek dosyta.

Jogurt

Jogurt podobně jako jiné mléčné výrobky obsahuje syrovátkový protein. Ten pomáhá tělu tvořit svalovou hmotu a díky tomu bude (nejen) vaše břicho ukládat kalorie z mléčných výrobků. Přestože mléčné výrobky obecně pomáhají udržet si štíhlou linii v rámci zdravé stravy, právě jogurt může být výrazně nápomocný při zbavování se tuku na břiše. Podle studie obezitologů ti jedinci, kteří jedli jogurt jako hlavní zdroj vápníku, ztratili o 81% více břišního tuku než ostatní, kteří se studie účastnili a konzumovali jiná jídla.

Dopřejte si proto bílý jogurt jako zdravou potravinu ve vašem jídelníčku.

Ovesné vločky

Na rozdíl od zpracovaných obilnin např. v podobě bílé mouky, celozrnné obilniny ,jako třeba ovesné vločky, jsou bohaté na vlákninu. Díky ní budete syti déle díky menšímu počtu kalorií, a tedy se vám bude lépe zbavovat břišního tuku. Celozrnné obilniny jsou také bohaté na chrom a hořčík, minerály důležité pro správné fungování procesů v těle.

Špenát

Listová zelenina jako špenát je výbornou volbou při redukci podkožního tuku - i toho břišního. Jedna porce špenátu obsahuje pouhých 40 kalorií, ale ař 20% denní doporučené dávky vlákniny. Stejně tak je špenát bohatý na vápník, který je nezbytný při kontrakci svalů a díky správnému fungování svalů při cvičení pomáhá spalovat tuky.

Tuňák

Tuňák a další ryby jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které povzbuzují metabolismus. Díky nim tak spálíte více břišního tuku. Tuňák vás také zasytí na delší dobu a tím předejdete jezení "dobrot" jen proto, že máte chuť. Maso z tuňáka je také proteinová bomba a díky němu se vám bude lépe budovat svalová hmota. To bude mít za následek lepší spalování - protože čím více svalů máte, tím více energie pro fungování spalují.


Chcete-li se zbavit břišního tuku, nestačí jen začít jíst tyto potraviny. Při hubnutí je nutné zařadit do svého života i zdravý pohyb a začít se stravovat zdravě - třeba i pomocí jednoho z našich receptů.

Co vy na to?