Ty nejlepší články rovnou do mailu

Bojujte proti šedinám jídlem! Víme, jakým

Svádíte šedivé vlasy pouze na genetiku? Děláte chybu! Genetika je pouze jedním z vlivů, kvůli kterým šedivíme. Pouze jedním, ne tím jediným. Proti šedinám ale můžeme částečně bojovat i jídlem - když víme, co si dopřát. Právě v některých potravinách jsou totiž živiny, které vyživují vlasy, kůži i nehty. A když má tělo těchto živin dostatek, je menší pravděpodobnost, že rychle zešedivíte.

Čokoláda

Tmavší typy čokolád s vyšším obsahem kakaa dodávají tělu mimo jiné i dostatečnou dávku mědi. Právě měď je nezbytnou při produkci melaninu, tedy zdroje barvy vlasů. Při nedostatku mědi v těle je tak pravděpodobnější šedivění vlasů. Čokoládu si navíc i vychutnáte a dodá vám i antioxidanty.

Kromě čokolády dodáte tělu měď i prostřednictvím čočky nebo hub.

Losos

Tato stále velmi populární ryba je vyzdvihována zejména díky obsahu zdravých omega-3 mastných kyselin. Pro vlasy je ale důležitý i jiný prvek, který je v masu lososa obsažen, a to selen. Selen totiž pomáhá regulovat produkci hormonů nezbytných pro zdravé vlasy a bojuje proti volným radikálům.

Jahody

Dalším způsobem, jak chutně bojovat proti šedinám, je dopřát si jahody. Ty vám dodají pořádnou dávku vitamínu C. Vitamín C pomáhá při tvorbě kolagenu, který je pro tvorbu a růst vlasů nezbytný. Zárověň ale jako antioxidant bojuje proti volným radikálům, a tedy oddaluje stárnutí organismu (včetně vlasů). V jahodách také dodáte tělu vitamíny A a E.

Mandle

Obě dvě výše zmíněné živiny - jak vitamín E, tak měď, najdete i v mandlích. Kromě toho, že vám pomohou mandle bojovat proti šedinám, jsou výbornou volbou jako odpolední svačina. Navíc díky obsahu zdravých mastných kyselin pomáhají snižovat hladinu zlého LDL cholesterolu.

Listová zelenina

Kromě zmíněného vitamínu C dodáte tělu prostřednitcvím listové zeleniny i důležité vitamíny skupiny B. Tedy ty, které se starají o zdravou kůži, nehty i vlasy. O vlasy a přenos živin v těle se konkrétně starají nejvíce vitamín B6 a B12. Obojí najdete právě v listové zelenině, zejména v té tmavé.

Psychika na prvním místě

Šedivění vlasů závisí také na jednom důležitém faktoru. Tím je psychická pohoda. Je známo, že pokud žijete ve stresu, psychickém napětí a každý den se vracíte domů zničení, zešedivíte poměrně rychle. Naší radou proto je vyvažovat stres časem na relax a odpočinek, pravidelně se hýbat a zajistit tělu dostatek spánku. 


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?