Ty nejlepší články rovnou do mailu

Cvičíte správně svaly na rukou?

Co je největším přáním mužů, kteří cvičí? Mít vypracované ruce, prsa a kostičky na břiše. Ať je to dobrý přístup nebo ne, zaměříme se dnes právě na větší ruce. Poradíme, na které tři věci je dobré si dát pozor.

Na začátek musíme upozornit, že při posilování je důležité dopřát pozornost všem svalovým partiím. Sami uznejte, že chlap, který má obrovské vypracované ruce, ale zbytek těla hubený, vypadá legračně. Proto doporučujeme věnovat se při posilování postupně všem partiím.

Vypracované ruce jsou sexy. Vypadají dobře v hezkém pánském tričku s krátkým rukávem, když se třeba držíte tyče v tramvaji, podáváte něco z horních polic skříně nebo i když běžíte. Proto jsou právě ruce tak populární a zaměřují se na ně téměř všichni, kdo posilují. Obvykle ale muži skončí u bicepsových zdvihů a diví se, že efekt posilování rezhodně není takový, jaký očekávali. A právě tomu se dá snadno vyhnout.

Cvičte ty správné svaly

Myslíte si, že mít velké bicepsy znamená automaticky mít velké ruce? Těsně vedle. Bicepsům se věnuje až přespříliš pozornosti a přikládá se jim přehnaně důležitost. Vzpomeňte si - když někomu řeknete: "Ukaž svaly.", většinou zatne biceps. Přitom bicepsy tvoří jen jednu část celkového objemu paže. Měli byste jim proto věnovat také jen část času při posilování.

Připomeňte si proto, že nejen bicepsy tvoří vaše svaly na rukou. Věnujte se proto posilování tricepsů, předloktí i zápěstních svalů. Jedině tak dosáhnete opravdu pěkných vypracovaných rukou.

Střídejte cviky

Nezasekněte se jen u pár cviků, které znáte. Respektive nezasekněte se pouze u jedné ze dvou skupin cviků. Izolované cviky a komplexní cviky, to jsou ony dvě skupiny. Zatímco izolovanými cviky procvičíte opravdu jen jednu skupinu svalů, díky komplexním cvikům dáte zabrat (v případě rukou) svalům na celé paži.

Komplexní cviky jsou ideální pro začátečníky i jako udržovací zátěž pro pokročilejší sportovce. Díky nim procvičíte celé ruce a nárůst síly je tak znatelný. Izolovanými cviky pak dokážete vytvarovat právě jen určitou skupinu svalů. Kombinujte obě skupiny cviků, abyste dosáhli co nejlepších výsledků a mějte ruce, které vám ostatní budou jen závidět.

Buďte trpěliví

Velké ruce nenarostou hned po jednom tréninku. Dejte jim čas a zároveň to nepřehánějte s tréninky. Trénovat ruce hned zezačátku pětkrát týdně nedává moc smysl. I tyto svaly potřebují nějaký čas na regeneraci, proto jim ho dopřejte. Cvičit ruce dvakrát týdně je dostatečné. Máte přeci i jiné svaly (a to poměrně hodně svalů), kterým je dobré se věnovat.

Spíš než na obrovské ruce se soustřeďte na tělo jako celek. Právě esteticky vyvážené silné tělo je mnohem cennější než samotné vypracované ruce.


Tyto články vás také zaujaly:

Co vy na to?