Ty nejlepší články rovnou do mailu

Advent 2013 - jak přežít vánoční večírek

Advent je obdobím, kdy na nás čeká spousta příjemných lákadel v podobě jídel na vánočních večírcích a setkáních s přáteli. A je také obdobím, kdy si těmito chutnými lákadly omlouváme "zlomení" naší pevné vůle žít zdravě.

S námi ale budete připraveni prožít i advent 2013 v nejlepší své formě. Víme totiž, na které tři zásadní věci si máte při večírku nebo setkání musíte dát pozor, abyste lépe odolali.


Nevymlouvejte se před sebou

Právě na vánočních večírcích a setkáních s přáteli nejčastěji porušíme všechny své zásady týkající se zdravého životního stylu.

Při prvním takovém večírku si zákusky, jídlo a větší množství alkoholu omlouváme tím, že "je to jednou za čas". Při druhém si říkáme "podruhé to je ještě v pořádku" a při třetím už jen "letos si advent užiju i s cukrovím, zákusky a dobrotami dosyta".

Když vyrazíte na večírek nebo na setkání s přáteli, vzpomeňte si, že jeden poctivý zákusek může mít i 500 kalorií - tedy přesně tolik, o kolik stačí snížit denní příjem (při zdravém jídelníčku a pohybu), abyste za týden shodili jedno kilo hmotnosti.

Na vzdálenosti záleží

Právě během večírku, při kterém se podává jídlo formou švédských stolů, hodně záleží na tom, jak daleko od nich sedíte nebo stojíte.

Pokud si vyberete místo poblíž takového stolu překypujícího samými dobrotami, jídlem, zákusky a pitím, bude pro vás snazší si pro jídlo dojít častěji. Když si naopak sednete dále od stolu, nebude se vám chtít stále přebíhat ke stolu a zpět.

Při sezení blízko stolu s jídlem ho navíc budete mít pořád na očích a mozek tak bude podvědomě vysílat vzpomínky na to, jak je které jídlo chutné. A pro vás tak bude těžší odolat. 

Až dorazíte na večírek, volte tak místo co nejdál od stolu s jídlem.

Na velikosti záleží

Nejen na vzdálenosti, ale v případě adventních lákadel záleží i na velikosti. Právě velikost talíře je rozhodující pro to, kolik jídla si naložíte a ve finále i sníte. 

Na vánočním večírku si proto bez zaváhání vezměte menší, třeba dezertní, talíř a na něj si dejte podle svého výběru maso a zeleninu. Ačkoliv bude porce menší, uvidíte sami, že bude stačit. Často si totiž právě na večírcích nakládáme zbytečně velké porce jídla jen proto, že jsou tam připraveny velké talíře. 

Dejte si proto radši několik menších porcí a když je budete vychotnávat déle (a k tomu se projdete několikrát k jídlu a zpět), mozek včas vyšle signál, že jste syti.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?