Ty nejlepší články rovnou do mailu

Než vyrazíte na jedno. Může se pít pivo při dietě?

Jestli čekáte, že budeme o pivu psát pouze jako o špatné volbě při dietě, mýlíte se. Rádi se s vámi podíváme na pivo jako nápoj obecně a přidáme i výživové hodnoty. Když vyrazíte "na jedno", budete alespoň vědět, do čeho jdete.

A dáme vám tip: pokud máte rádi slazená "ovocná" piva, jindy také nazývané radlery, otestovali jsme je pro vás. Celkem jsme se divili, co všechno obsahují.

 

Co obsahuje?

Pivo obsahuje vitamíny, minerální látky a také alkohol. Jeho složení piva závisí na složení mladiny, stupni prokvašení a kvalitě surovin. Pivo je energetický nápoj právě především kvůli obsahu sacharidů a právě alkoholu.

Minerální a stopové prvky

Pivo obsahuje více než 30 minerálních a stopových prvků jako např. draslík, sodík, vápník, fosfor, hořčík a i křemík.

Vitamíny skupiny B

Co se týká vitamínů, z nich největší podíl mají vitamíny skupiny B jako pyridoxin, thiamin, riboflavin, niacin a kyselina listová. Konzumací jednoho litru piva pokryjeme asi 20 - 30 % jejich denní potřeby. Tyto vitamíny jsou důležité pro celou řadu procesů látkové výměny, pro správné fungování nervového systému a zároveň mají pomáhají snižovat hladinu homocysteinu, čímž se snižuje i riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

Polyfenoly

Reakce, které probíhají v našich buňkách a jsou pro život nezbytné, jsou zároveň zdrojem vedlejších produktů - volných radikálů. Ty mohou oxidací poškodit nebo zcela zničit zdravé buňky. Antioxidanty s těmito volnými radikály reagují a chrání tak buňky před poškozením. To může vést až k chorobám jako je rakovina, srdeční onemocnění, ale je také součástí přirozeného procesu stárnutí organismu.

Polyfenoly obsažené právě v pivu mají antioxidační účinky a mohou chránit před škodlivým působením volných radikálů. Z látek pocházejících ze sladu jsou to např. katechin, epikatechin a xanthohumol, které mají protirakovinné účinky. 

Chmelové látky

Hořké chmelové látky podporují sekreci žluče a trávicích šťáv, které pozitivně ovlivňují trávení.

...a opět alkohol

Pivo se řadí mezi nápoje s nízkým obsahem alkoholu (30 až 50 g v jednom litru). Relativně bezpečná dávka alkoholu pro zdravého dospělého člověka se pohybuje mezi 30 až 40 g alkoholu denně. Při překročení tohoto množství hrozí riziko poškození jater nebo nervového systému.

Pít či nepít?

Díky vysokému obsahu vitamínů, minerálů i antioxidantů je dobré jednou za čas si jeden půllitr piva dopřát i při dietě. Ideálně ale nealkoholické, které nebude zbytečně přidávat energii a sacharidy do vašeho denního příjmu. A už vůbec ne sladká piva typu radler, ve kterých jsou často chemická sladidla, která nám zrovna moc neprospívají. Pokud sáhnete po alkoholickém pivu, zvolte světlou desítku, která je z hlediska přísunu energie nejvhodnější.

Pro 0,5 litru Nealko 10 světlé 10 tmavé 12 Radler
Energie (kcal) 105 160 235 220 130-170

Nezapomeňte, že jsme pro vás zjišťovali informace i o ostatních potravinách, které často konzumujete.

Co vy na to?