Ty nejlepší články rovnou do mailu

Ideální pohyb na přicházející jaro

Letos se zima rozhodla odpočívat a předává už žezlo jaru. Vy si tak až o měsíc dřív můžete naplno užít sportů, o kterých by se vám třeba vloni touto dobou jen zdálo. Hezky venku v přírodě, na čerstvém jarním vzduchu.

Zimní bundy a boty tak můžete s klidem uložit do šatníku a užívat si slunečních paprsků a probouzející se přírody.


Chůze 

Brodit se sněhem? Letos zapomeňte! Naopak, nazujte pohodlné boty, oblečte prodyšné sportovní oblečení a udělejte pro své zdraví maximum prostřednictvím nejpřirozenějšího pohybu, jaký znáte - chůze. Při svižnější chůzi spálíte až 400 kalorií, zatížíte svaly nejen na nohou, ale také břišní a zádové svalstvo (přesně to přenáší rotační pohyb) a i svaly na rukou. Během chůze nepřetěžujete klouby tolik jako při posilování nebo běhu a chůze je tak vhodná i pro lidi trpící problémy právě s klouby.

Při chůzi si navíc dopřejete i duševní relax - v jarním počasí se podíváte do přírody nebo po městě na místa, kde jste dlouho nebyli.

Běh

Před samotnou běžeckou euforií věnujte dostatek času i výběru pohodlné běžecké obuvi. Doporučujeme přečíst náš článek Jak vybrat správnou obuv na běhání, abyste předešli puchýřům, odřeninám a minimalizovali bolesti kloubů. Při běhu zvládnete spálit i 800 kcal za hodinu a to už je pořádná porce energie (100g mléčné čokolády má energetickou hodnotu cca 550 kcal). Kromě běžecké obuvi nezapomeňte také na prodyšné oblečení a dostatek tekutin. Za hodinu běhu vypotíte až 1 litr potu, proto je dobré mít s sebou láhev vody.

Tip pro vás: k běhu si stáhněte některou ze sportovních aplikací pro chytré telefony.

In-line brusle

Je už zametený štěrk z chodníků? Jsou in-line stezky připravené na nápor bruslařů? Počasí už prvním odvážlivcům přeje, proto neváhejte a vyražte i vy. Oproti chůzi a běhu se na bruslích podíváte mnohem dále. Nespornou výhodou bruslení je menší zátěž na vaše klouby a procvičení více svalových skupin. Při in-line bruslení také spálíte 350 - 900 kcal za hodinu (podle rychlosti bruslení a náročnosti terénu). Před nazutím bruslí vám ale doporučujeme rozcvičit svaly a rozhýbat zejména nohy a zádové svaly. V mírném předklonu právě tyto svaly budete zatěžovat více než dost, proto je připravte na zátěž.

Tip pro vás: než vyrazíte, přečtěte si náš článek o in-line bruslení

Cyklistika

Možná to zní začátkem března neobvykle, ale je už čas dát kolo dokupy. Slunečné počasí a příjemné teploty jsou pro výlet na kole jako stvořené, proto je fajn mít kolo připravené. A sebe taky. Za hodinu jízdy na kole spálíte sice "jen" 200 - 500 kcal, ale nebudete namáhat klouby tak moc jako při běhu a navíc cyklovýlety většinou bývají delší než jednohodinové. U cyklistiky nezapomeňte právě z tohoto důvodu nejen na dostatek tekutin, ale také na svačinu, která vám dodá energii.

Cvičení s vlastní váhou

Čtete dobře. Na čerstvém vzduchu se dá dobře posilovat i s vlastní váhou. Ve větších městech se v poslední době objevují i přímo hřiště s fitness stroji, kde během hodinky můžete procvičit všechny svalové partie stejně dobře jako v posilovně. Ale i na obyčejném hřišti nebo v přírodě bez problémů procvičíte tělo.

Cvičení s vlastní váhou totiž zvládnete kdekoliv. K základním cvikům jako jsou dřepy, kliky, výpady, chůze do schodů apod. potřebujete jen sebe. Pokud máte po ruce železnou konstrukci podobnou hrazdě, procvičíte s vlastní váhou snadno i kompletně zádové svaly, ramena i bicepsy. 

Tip pro vás: přečtěte si vše o cvičení s vlastní váhou


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?