Motivace

media

Dejte sami sobě měsíc na zkoušku, pomůže vám to cvičit pravidelně

Ačkoliv si to neradi připouštíte, mnoho lidem se už stalo, že z jejich předsevzetí "začít konečně cvičit" náhle sešlo. Často si rádi klademe za cíl, že se budeme se více hýbat, vrhneme se do sportu a nastartujeme cvičení ale obvykle to nakonec skončí stejně - hledáme co nejlepší výmluvy, proč to zase nevyšlo. Tomu se dá předejít, stačí jen mít v záloze několik triků.
media

Cvičit brzy ráno zní šíleně, ale funguje to

Kdo pravidelně cvičí, nezanedbává pohyb a zvykne si na něj, ten se časem dostane do kondice, zhubne nadbytečná kila a je sám se sebou spokojenější. Cvičení je také skvělým povzbuzovadlem a dostane vás do dobré nálady. Ale podle vědců hodně záleží na tom, v jakou denní dobu cvičíte. A úplně nejlepší je to brzy ráno.
media

Hubnutí během pandemie: na diety radši zapomeňte

Nikomu se to nelíbí, ale už je tady opět doba častých zpráv o masivním šíření koronaviru. Spousta lidí kvůli tomu propadá panice, žijí ve stresu a neví, co dál čekat. V takových časech je nutné zamýšlet se i nad naším životním stylem a především stravou.
media

Zhubnout snadno a bez jojo efektu? Spoléhejte hlavně na vlastní rozum

Jen málokterá dieta je příjemná a člověk o ní může s čistým svědomím říct, že si ji užil a bavila ho. Amatérské diety jsou často o velkém omezování, odpírání si všeho milovaného a o neodbytné touze porušit zavedený režim a zhřešit. Právě proto většina lidí u shozených kil nevydrží a dříve či později se musejí potýkat s jo-jo efektem. Proto je lepší jít na hubnutí jinak – a nespoléhat se na nic jiného než na svůj vlastní rozum.
media

Nechce se vám ráno z postele? Zkuste ikigai podle Japonců

Určitě to také znáte – ráno se za nepříjemného zvuku budíku nuceně probudíte, z donucení vstanete, naučenými pohyby se obléknete, upravíte, něco rychle zhltnete a pak váš den pokračuje ve stereotypním a stále stejném rytmu, až nakonec večer ulehnete unavení do postele, aby ten koloběh ráno začal nanovo. A proč to všechno? Také se někdy ptáte, jaký to má vlastně smysl a proč z té postele ráno vstávat?
media

Jóga je opředená mýty, bát se jí nemusíte

Velmi často se můžete dočíst o tom, že jóga je jedním z nejlepších cvičení, které prospěje našemu tělu i naší duši. Dostane vás do kondice, shodíte díky ní nadbytečné kilogramy, stanete se pružnějšími a ohebnějšími – a zároveň se naučíte vnímat sebe sama jinak, jinak dýchat, jinak se prát se stresem a zátěžovými situacemi. A přesto spousta lidí toto cvičení nejen odmítá, ale dokonce se ho i trochu bojí. Přitom k tomu není žádný důvod.
media

Nevymlouvejte se na špatné počasí. Cvičit se dá, i když venku prší

Podzim už se pomalu hlásí o slovo a venku to začíná být znát. I když nás v září čeká ještě několik teplejších dnů, rána i noci bývají chladnější a dny se rychleji a rychleji zkracují. Ale i když venku prší, je tam pošmourno nebo skutečně chladno, neznamená to automaticky výmluvu, že si nemůžete zacvičit. Spoustu fyzických aktivit přeci můžete podniknout i v teple domova.
media

Les jako zázrak. Pomáhá léčit duši i rakovinu

Když sledujeme kůrovcovou kalamitu, kdy mizí jeden les za druhým, nejspíš u toho většinu z nás bodne u srdce. Už jen pouhý pohled na les v nás totiž vyvolává klid a mír. Natož když se do něj jdeme projít, cítíme vůni jehličí a užíváme si ty chvíle mezi vzrostlými stromy. Lesy jsou skutečně zázračné, protože podle vědců se právě v nich dokážeme nejlépe nadýchat čerstvého vzduchu a prospívají nám i po dalších zdravotních stránkách.