Sacharidy

media

Z tučných jídel nemusíte nutně přibrat. Stačí vědět, která si dopřát

Někdo se bez tučných pokrmů dokáže snadno obejít, zato jiní se po nich mohou utlouct. Bez pořádně mastného bůčku, slaniny, pravého másla a dalších tukových bomb si svůj život nedokážou představit. Takoví zarytí obránci tučné stravy ale nutně nemusí vážit 150 kilo a potýkat se s mnoha zdravotními problémy – naopak, mohou být ve formě a plní elánu. Stačí, když na to jdou "od lesa" a tučnou stravu připravují moudře.
media

Jak neztloustnout, když odmítáte cvičit

Pohyb je tím nejlepším způsobem, jak se nejen udržet v kondici, ale i účinně zhubnout. Jenže mnoho z nás k němu chová bezmála odpor, a když už se donutíme cvičit, tak leda před létem. Jenže zimní měsíce jsou obdobím, kdy má lidské tělo přirozenou tendenci tloustnout, protože si ukládá podkožní tuk jako „zateplení“ před mrazivými dny. Jak se tomu ubránit a zbytečně nepřibrat?
media

Do diet se nevrhejte bezhlavě, mohou vám pak uškodit

Také patříte mezi ty, kdo si od prvního ledna naordinovali přísnou dietu, kompletní změnu životosprávy nebo nutnost začít poctivě a pravidelně cvičit? Mnoho z nás se do toho pustí s velkým odhodláním, ale během několika týdnů své snahy vzdáme. Na vině není jen naše slabá vůle, ale často i špatně zvolený způsob hubnutí, který nás víc ničí než nám prospívá. Nejrizikovější jsou v tomto případě různé typy jednostranných diet, kterými si můžeme i velmi ublížit.
media

Cukroví v číslech: spočítejte si, kolik letos přiberete

Na Vánoce se bez cukroví obejde jen málokdo. I když ho nespořádáte moc, přece jen tu a tam jistě něco uzobnete. Jenže i tou troškou do sebe dostáváte obrovské množství kalorií. Podívejme se proto, jak kaloricky bohaté jsou různé druhy cukroví, které je nejhorší a čím nezdravé mlsání nahradit.
media

Keto dieta: vyměňte sacharidy za zdravé tuky

Cukr a bílá mouka nejsou nejzdravějšími volbami pro rozumný jídelníček, to je obecně známý fakt. Keto dieta je tak velmi populární už díky svému principu - odsouvá jakékoli sacharidy na druhou kolej. Keto jídelníček se totiž zejména skládá z co možná nejzdravější formy tuku, jaký najdete třeba v avokádu, olejích, oříškách nebo třeba i sýru. A kdo by nechtěl extra porci sýru, že?
media

Proč se vám po jídle chce tak moc spát?

Každý z nás alespoň jednou zažil pořádnou únavu po jídle. Takovou tu, kdy se vám chce spát víc než cokoliv jiného, nedokážete se soustředit a zmáhá vás i jen sebemenší pohyb. Ti šťastnější si po vydatném obědě mohou na chvíli zdřímnout a s únavou se tak vypořádat odpočinkem, my ostatní bychom měli vědět, co za tuto únavu vlastně může a jak se jí dá předejít.
media

Kolik gramů a kolik kalorií denně přijmout prostřednictvím bílkovin, sacharidů i tuků

Princip hubnutí je jednoduchý. Naše tělo potřebuje někde brát energii, aby uvnitř něj mohly probíhat veškeré procesy a aby mělo z čeho vyživovat svaly. Za den proto spálí určitý počet kalorií. Energii získává z jídla a pití, které během dne zkonzumujeme. A pokud přijímáme víc kalorií, než naše tělo dokáže spálit, někde se tento přebytek musí projevit. A když jíme méně živin, než je potřeba, nemá tělo z čeho budovat svalovou hmotu.
media

Pozor, sacharidy nejsou to samé co cukry

O sacharidech se dozvídáme a dočítáme dnes a denně. Vědci a experti na zdravou výživu nám neustále radí, kdy je jíst a kdy se jich vyvarovat, které si vybírat a které raději ihned vyškrtnout ze svého jídelníčku. Ale skutečně se v sacharidech vyznáte a nikdy nezaváháte? Poradíme vám, jak v tom mít jasněji.