Hubnutí

media

Není běh jako běh. Promyslete si, kde začnete

Běhat se dá začít v každém věku i každém ročním období. Podzim a zima jsou pro to možná v mnohém lepší než léto, kdy se ve velkém horku téměř běhat nedá. Zato na podzim obléknete větrovku a pevné tenisky a můžete vyběhnout do parku, lesů, na polní cesty – nebo i do hor. Ale než začnete, promyslete si, v jakém terénu se plánujete pohybovat. To je totiž zcela zásadním rozhodnutím.
media

Nedaří se vám hubnout? Na vině mohou být i hormony

Někdo se všemožně snaží zhubnout, drží neustále nějaké diety, jí zdravě a vyváženě, snaží se držet zkrátka, ale váha se ne a ne pohnout dolů. Takoví lidé jsou ze sebe brzy nešťastní a netrvá dlouho a svou snahu vzdají a začnou přibírat zase víc než dřív. Přitom za neúspěchem nemusely stát jejich vlastní chyby, ale možná za to zkrátka mohly jen „splašené“ hormony.
media

Jak v pohodě zvládnout jednodenní půst

Organismus každého z nás je zatěžován škodlivinami, které se do něj dostávají ze vzduchu, stravy i tekutin. Jednou za čas proto neuškodí dopřát si očistu v podobě jednodenního půstu a pomoct tak tělu zbavit se těch látek, které v těle nemají co dělat. Když se na jednodenní půst dobře připravíte, bude mít na vaše tělo pozitivní účinek.
media

Pořiďte si psa - vyběháte s ním splín a dostane vás do kondice

Hledáte stále nové a nové výmluvy, proč se vám dnes nechce ven? Dá se to svést na špatné počasí, bolest hlavy nebo třeba na nedostatek času. I na spoustu dalších. Ale pozor na to! Přirozený pohyb je totiž pro naše tělo nezbytný a bez něj své zdraví moc neutužíte. Pořiďte si psa a rázem se váš život změní a tradiční výmluvy přestanou platit.
media

Hubnutí po třicítce: rizikem jsou počítače, vliv má i těhotenství

Když nám bylo dvacet, šla nadbytečná kila dolů skoro sama. Mladí lidé se nemusejí příliš omezovat v jídle a k hubnutí jim většinou stačí jen minimální snaha. Jenže jakmile se přehoupnete přes třicítku, organismus se mění a mnoho lidí začíná nenápadně přibírat na váze. Hubnutí je pak o dost náročnější než před pár lety.
media

Jaký je správný tep a jak ovlivňuje hubnutí

Jak si můžeme změřit svůj aktuální tep, tušíme všichni – stačí na zápěstí najít správnou tepnu, přiložit na ni tři prsty a pak počítat. Počet tepů za třicet vteřin vynásobíte dvěma a máte počet za minutu. Výsledné číslo závisí na vaší aktuální aktivitě, ale i na vaší kondici. A právě to vám může mnohé prozradit i včas varovat, že je s vámi něco v nepořádku.
media

S krokoměrem v hodinkách nebo telefonu se vám bude hubnout lépe

Chůze je pro člověka ten nejpřirozenější pohyb – a všichni chodíme téměř neustále. Nezáleží na tom, jestli jsou to pochůzky po městě, cesta pěšky na zastávku autobusu, na nákup nebo jen běžná chůze po domácnosti či po zahradě. Každý krok se počítá. A když jich denně uděláte určitý počet, máte větší šanci, že díky nim zhubnete.