Srdce

media

Opomíjený vitamín K dává pozor na krev a kosti

Nejčastěji se mluví o pozitivních účincích vitamínů C, A nebo (zejména v poslední době) D. Přitom se opomíjí jeden vitamín podstatný pro krev i kosti - vitamín K. Právě on ovlivňuje srážlivost a kvalitu krve, podporuje správnou činnost jater a je považován za důležitou složku při prevenci vzniku rakoviny. Bez něj bychom jen obtížněji mohli vstřebávat vápník, a tedy je podstatný i pro vývoj kostí.
media

Jablka pomáhají s hubnutím a chrání naše srdce

Jablka u nás patří k nejoblíbenějším druhům ovoce. Díky tomu, že se v našich zeměpisných šířkách snadno pěstují, jsou i velmi dostupná. Málokdo však ví, že jejich pravidelná konzumace má pozitivní vliv na naše zdraví. Když zařadíte jablka do svého jídelníčku a budete si dopřávat jedno až dvě jablka denně, můžete se chránit před mnoha nemocemi. Navíc díky jablkům můžete i zhubnout.
media

Češi podceňují infarkt. Víte, jak si zachránit život?

Infarkt myokardu každým rokem postihne několik tisíc Čechů. Necelá polovina postižených přitom na jeho následky zemře. Že se to týká jen seniorů? Omyl, v poslední době přibývá i velmi mladých pacientů. A přesto podle průzkumů většina z nás infarkt neřeší, prevenci nedodržujeme a v případě jeho příchodu máme pocit, že je dost času vyčkávat a nemusíme hned volat záchranku. Přitom právě tato laxnost spoustu nemocných stojí život.
media

Problém se srdcem vám mohou naznačovat otoky i nadváha

Smutným faktem dnešní doby je, že většina z nás své zdraví bere jako naprostou samozřejmost a vůbec o něj nepečujeme. Vážit si ho začneme teprve ve chvíli, kdy nás postihne nějaká závažná choroba. Mezi ty nejčastější patří kardiovaskulární nemoci jako infarkt, ale například i arytmie, onemocnění srdečních chlopní, nebo také srdeční selhání. A právě to může přijít velmi nenápadně a dlouho o něm nemusíme vůbec vědět – jeho následky jsou pak o to fatálnější.
media

Co všechno se děje uvnitř těla při cvičení

Při cvičení si uvědomujeme, že se s naším tělem něco děje. Soudíme tak zejména podle toho, že se víc potíme, rychleji dýcháme, začínáme se červenat a cítíme svaly, které procvičujeme. To jsou příznaky, které na první pohled můžeme vidět nebo cítit. Co se ale děje uvnitř našeho těla?
media

Jaký je správný tep a jak ovlivňuje hubnutí

Jak si můžeme změřit svůj aktuální tep, tušíme všichni – stačí na zápěstí najít správnou tepnu, přiložit na ni tři prsty a pak počítat. Počet tepů za třicet vteřin vynásobíte dvěma a máte počet za minutu. Výsledné číslo závisí na vaší aktuální aktivitě, ale i na vaší kondici. A právě to vám může mnohé prozradit i včas varovat, že je s vámi něco v nepořádku.
media

Jak vypočítat ideální tep pro spalování tuků?

Určitě jste se už setkali s někým, kdo Vám říkal, jakou tepovou frevenci je ideální mít pro správné spalování tuků. Pokud dotyčný ale nebyl lékař a předtím jste neabsolvovali některá vyšetření, nejspíš neměl úplně pravdu. Tělo je příliš komplikované na to, abychom mohli říct univerzální poučku, která existuje pro výpočet "hubnoucí" tepové frekvence pro všechny stejně.