Zdraví

media

Žaludeční vředy nejsou zrovna příjemné, přitom se stačí nepřecpávat

Během života jste určitě už zaslechli poučky typu: "nejez tak rychle, budeš mít vředy" nebo "nejez tolik, zaděláváš si na vředy". Už naše babičky se nám toto snažily vštípit a měly pravdu. Ale upřímně, kdo z nás je tehdy bral vážně? A ejhle, čím jsme starší, tím více zjišťujeme, že tyhle poučky byly oprávněné. Žaludeční vředy jsou opravdu důsledkem nezdravého a špatného životního stylu.
media

Co po konci léta? Nedejte virům šanci

Když léto nenávratně končí a nenápadně se přehupuje do typických podzimních dnů, poznáte to. Více prší, je chladněji, ranní teploty jsou o mnoho nižší než ty odpolední, slunce je méně, větru více. Počasí v řadě lidí vyvolává depresivní stavy a negativní vliv nemá jen na naši psychiku, ale přímo i na naše zdraví a na naši imunitu. Teplotní výkyvy mohou totiž být pro organismus velmi náročné a je pro něj těžké vyrovnávat se s nimi.
media

Nespíte? Riskujete Parkinsona i Alzheimera

Zřejmě sami tušíte, že kvalitní, ničím nerušený a dostatečně dlouhý spánek je základem fungování našeho těla. Kdo spí málo, rád ponocuje a v noci se často budí, ten je druhý den bez energie, špatně se soustředí, nic se mu nechce. Ale spánek neslouží jen k doplnění energie, ale dochází během něho i k opravování naší DNA a uzdravovacím procesům.
media

Nemůžete spát? Soustřeďte se na své oblíbené činnosti

Když se v noci pořádně nevyspíte, vstáváte ráno jako mátohy, jste unavení a bez energie, nic se vám nechce, ploužíte se bytem a sotva se udržíte na nohou. Pokoušíte se to vylepšit pomocí kávy, energetických nápojů a dalších triků, ale kvalitní spánek zkrátka nic nenahradí. Jak ho přivolat, když k vám ani přes veškerou snahu nepřichází?
media

Podzim se blíží, posilte imunitu včas

Léto uteklo jako mávnutím kouzelného proutku a je tu září. Tedy skoro podzim. A s ním letos kromě běžných nachlazení a chřipek hrozí i zvýšené riziko nákazy virem Covid-19. A to není žádná legrace. Nejlepším pomocníkem v boji s respiračními onemocněními je přitom naše vlastní imunita. Proto není vhodné otálet, ale měli byste ji začít posilovat a chránit si ji co nejdřív.
media

Energetický nápoj není nápoj pro sportovce, hodně lidí si je plete

Energetické nápoje se v posledních letech těší čím dál větší oblibě. Ač by měly sloužit výhradně k tomu účelu, aby vám krátkodobě dodaly dostatek energie, abyste zvládli fyzicky či psychicky náročný úkol, mnoho lidí je pije neustále. Je to pro ně už de facto droga, bez níž nemohou být. A možná ani netuší, jak moc si jejich konzumací škodí a že je může stát i život.
media

Cholesterol si uhlídáte i pomocí správného jídla

Cholesterol je pro náš organismus velmi důležitý, je stavební jednotkou některých hormonů i nervů a pomáhá tělu zpracovávat tuky. Tělo si ho dokáže vyrábět částečně samo, velkou část ho přijímáme ve stravě. Dokud přijímáme rozumné množství toho "hodného" HDL cholesterolu, je vše v pořádku. Jakmile se ale cpeme polotovary a tučnými potravinami, mohou vyskočit hodnoty toho "zlého" LDL cholesterolu nad rozumnou hladinu a škodíme tak svému zdraví. Dobrou zprávou ale je, že se dá poměr HDL a LDL cholesterolu udržovat rozumný pomocí zdravého jídelníčku.