Mýty o dietní snídani. Čemu se vyhnout?

Snídaně je základ – to se neříká nadarmo, určitě je na tom lecos pravdy. Jenže mnoho z nás snídat nestíhá a jíme za pochodu či při jízdě do práce. A někteří se sice snaží snídat poctivě, ale když začnou hubnout, jsou najednou nejistí a nevědí, jestli snídají opravdu správně. Poradíme vám, jak na to.

 

Dá se říct, že snídaně je skutečný kumšt. K obědu i večeři máte nespočet variant různých jídel a můžete mít pokaždé něco jiného. U snídaně většinou takový výběr nemáme, zvlášť pokud jsme ve fázi redukce váhy. A jíst pořád totéž dokola je nesmysl. A co víc – možná v dobré víře snídáte něco, o čem si myslíte, že je pro vaše tělo to nejlepší, ale ve skutečnosti tomu tak není. Příkladem za všechny může být třeba müsli.

 

Jogurt ani müsli

Neustále na nás odněkud pomrkávají reklamy se štíhlými dívkami plnými energie, které svůj den začaly s miskou plnou müsli a teď jsou celé blažené. Věříte jim a snídáte stejně? To děláte velkou chybu.

Cereálie jsou samozřejmě zdravé, přijímáme díky nim potřebnou vlákninu a nejsou tučné. Je tu ovšem jeden zásadní problém – jsou plné sacharidů, a tak nám dodají obrovské množství energie. Pečivo se šunkou nám té energie dodá polovinu. Přijde vám to naopak dobré, protože energii ráno přece potřebujete, ať můžete fungovat? Jistě, ale všeho moc škodí. Takže pokud si cereálie nedokážete odpustit, dávejte si je výjimečně, třeba jen jednou týdně, a to ve formě ovesných vloček s trochou jogurtu, nikoliv s mlékem.

A když už jsme u jogurtu, tak ten je podle expertů mnohem lepší jako svačina než jako snídaně. Zkrátka k snídani je nejlepší pečivo s kvalitní šunkou, sýrem či vejcem a nějaká zelenina či ovoce. Například šunku přitom nemusíte kupovat – pořiďte si šunkovar a můžete si připravovat zdravou domácí šunku (je to snadné a chuťově je výborná).

 

A co zelenina?

Před chvílí jsme vám doporučovali snídat ovoce a zeleninu. Ale rozhodně byste neměli sahat po každém, na které zrovna dostanete chuť (pokud se tedy snažíte zhubnout). Úplně nevhodný je například banán, který je plný sacharidů. Co se týče zeleniny, je u ní problém spíš v tom, že většině lidí k snídani prostě nesedí. Mají snad chroustat mrkev a pojídat salát? To samozřejmě ne, ale zelenina je třebai pažitka, kterou si můžete posypat krajíc chleba. Stejně poslouží bazalka, jarní cibulka či různé bylinky, ze kterých si můžete udělat například pomazánku. A k tomu si třeba nakrájejte rajče či okurku.