Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Výrobci potravin to na vás zkouší pořád. Jak rozpoznat jejich marketingové triky?

Obchody jsou přecpané nejrůznějšími druhy zboží, a pokud chcete koupit i něco zcela banálního, můžete u regálu strávit i několik minut, než najdete mezi tuctem totožných výrobků ten nejvhodnější. Jogurtů, uzenin, pečiva i všeho dalšího existuje nespočet značek a marketingoví specialisté se nás pomocí lákavých obalů snaží přesvědčit, že právě ten jejich výrobek je nejzdravější, nejchutnější a bez jakýchkoliv přidaných a škodlivých látek. Věříte etiketám a líbivým heslům nebo se řídíte zdravým rozumem?
media

Z tučných jídel nemusíte nutně přibrat. Stačí vědět, která si dopřát

Někdo se bez tučných pokrmů dokáže snadno obejít, zato jiní se po nich mohou utlouct. Bez pořádně mastného bůčku, slaniny, pravého másla a dalších tukových bomb si svůj život nedokážou představit. Takoví zarytí obránci tučné stravy ale nutně nemusí vážit 150 kilo a potýkat se s mnoha zdravotními problémy – naopak, mohou být ve formě a plní elánu. Stačí, když na to jdou "od lesa" a tučnou stravu připravují moudře.
media

Ortorexie, posedlost zdravou stravou, může skončit i smrtí

Všude se můžeme dočíst, že bychom měli jíst zdravě, ze svého jídelníčku vyškrtnout vše nezdravé, tučné či s obsahem jednoduchých cukrů. Kvůli tomu žijeme v přesvědčení, že právě taková strava je pro naše tělo ideální. Jenže i tento životní styl má svá úskalí. Zvláště, když to s urputností přeháníte, můžete si i nepěkně vykoledovat různé zdravotní problémy.
media

Milujete sladké? Sáhněte radši po přírodních alternativách bílého cukru

Všude se dočítáme, že cukr je nezdravý, že bychom se měli vyhýbat sladkostem, ale i chemickým náhražkám cukru a umělým sladidlům, protože to vše nejen neprospívá naší postavě, ale ohrožuje to i naše zdraví. Cukrovka je přitom strašákem číslo jedna a není radno si s ní zahrávat. A přesto existují lidé, kteří si bez pořádné dávky nezdravého cukru nedokážou představit svůj den a nevzdají se ho ani za nic. Pokud na slazení půjdou chytře, omezí rizika - včetně vzniku závislosti na cukru.
media

Pokud snídáte v hotelu, je velká šance, že přiberete

O dovolené nebo pracovní cestě je velmi pohodlné dopřát si snídani přímo na hotelu. Nemusíte nic shánět, nakupovat dopředu, vařit, ani nikam daleko chodit. Stačí sjet několik pater výtahem a klidně hned po několika minutách od probuzení na vás čeká spousta různých dobrot. Pohodlí je ale často i důvodem, proč lidé na dovolené přibírají.
media

Proteinové verze potravin jsou dobrý marketingový trik, nemusí ale být vždy zdravější

Proteinové tyčinky a proteinové nápoje jsou parťáci sportovců už dlouho. Poměrně nově ale výrobci nabízí široké veřejnosti v supermarketech proteinové verze klasických potravin - na pultech tak najdete proteinové sušenky, proteinovou mléčnou rýži, proteinový pudink nebo proteinový jogurtový nápoj. Jak je to ale s jejich přínosem pro zdraví - jsou opravdu o tolik lepší nebo je to jen marketingový trik?
media

Superpotraviny nejsou vždy úplně super. Záleží i na původu

Také patříte mezi ty, kdo podlehli některému novému módnímu trendu a snaží se jíst nejen zdravě a kvalitně, ale zařazují do svého jídelníčku i všelijaké bio a superpotraviny? V tom případě je vaše snaha chválihodná a nejspíš žijete v přesvědčení, že pro své tělo a zdraví děláte to nejlepší. Jenže ona to nemusí být tak úplně pravda. To, co kupujete, nemusí být tím, co skutečně koupit chcete. Jak je to možné?