Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Ani hladoví, ani přecpaní. Do postele choďte najezení tak akorát

Správně si načasovat večeři a ještě navíc večeřet zdravě, to je poměrně oříšek. Mnoho lidí večeří příliš brzo a pak chodí spát hladoví. Jiní si zase dají večeři příliš pozdě, jdou spát s plným žaludkem a moc se kvůli tomu nevyspí. Kdy je ideální čas a co když vás před spaním začne ještě honit mlsná?
media

Je vám zle nebo těžko a nevíte, proč? Možná trpíte potravinovou intolerancí

Vždycky jste jedli všechno a libovali jste si, že naštěstí nemáte na žádnou potravinu alergii a žádné jídlo vám naštěstí nezpůsobuje zdravotní obtíže? Možná jste se radovali předčasně. Nesnášenlivost některých potravin se může projevovat velmi nenápadně a nemusí vás ani napadnout souvislost s něčím, co jíte. Potravinová intolerance rozhodně není totéž jako alergie a ani příznaky nejsou stejné.
media

Hromada plastu a univerzální velikost porce, přesně tak vypadá většina krabičkových diet

V posledních letech se s nimi doslova roztrhl pytel. Krabičková dieta je populární u lidí všech věkových kategorií, u mužů i žen, stejně jako ve větších i menších městech. Je to trend, kterého ale občas využívají i ti, kteří na lidech a jejich touze jíst zdravě chtějí co nejvíce vydělat. O zdravé jídlo jim zas tak moc nejde. Ne vždy také krabičková dieta naplní očekávání, které od ní máme.
media

Držíte některý speciální výživový směr? Pozor, ať tím netrpí vaše děti

Začít jíst zdravěji a vyváženěji je určitě správným krokem. A nemusí se to týkat jen jedince – ideální je, pokud se zapojí celá rodina a například pod vlivem matky se zdravěji začne stravovat nejen otec, ale i jejich děti. Horší je, pokud to někdo začne brát až příliš vážně a stane se zarytým vyznavačem nějakého životního stylu – například veganství, vegetariánství a tak dále. Nemůže pak tato velmi odlišná výživa uškodit právě těm nejmenším, kteří potřebují vyváženou stravu, aby dobře rostli a prosperovali?
media

Recept: Studená rajčatová polévka Salmorejo

Připomeňte si dovolenou s výtečnou studenou polévkou, která zasytí a zároveň osvěží. Původem je tato polévka ze Španělska a připravuje se z bílého chleba, my jsme ale recept trošku upravili. Takže je dietnější a na přípravu ještě snazší.
media

Na čem si pochutnat, aniž byste museli řešit postavu

Jak nespoutaně mlsat a dopřávat si dobroty a přitom nepřibrat ani gram? To je otázka, kterou si občas klade každý z nás a s povzdechem ji vzápětí odsouvá kamsi do říše fantazie. Kdo chce být štíhlý, musí být zkrátka disciplinovaný a jíst zdravě, vyváženě a nepřejídat se. Ale přesto existují potraviny, kterých se můžete i přejíst a nic to s vámi neudělá.
media

Čím nahradit sůl v jídlech?

Příliš mnoho soli a slaných jídel může tělu škodit. Omezit přísun soli je poměrně snadné a i bez ní jídlo nemusí být úplně "bez chuti". Stačí použít několik přírodních triků a jídlu dodat chuť, aniž bychom ho dosolovali.
media

Jakých potravin jíme nedostatek, přestože jsou prospěšné a dobře dostupné

Všichni tak nějak tušíme, co bychom měli a neměli jíst, kolik toho zhruba sníst a jak často si porce servírovat. Mnoho z nás má dietní jídelníčky a poučky expertů v malíčku a snažíme se jimi řídit. A i když je tak úplně nedodržujeme, stejně čas od času sníme něco, co považujeme pro tělo za to nejlepší. Ale přesto existují zejména tři skupiny potravin, které bychom měli konzumovat denně a neděláme to – možná z lenosti, možná z neznalosti.