Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Co použít místo vajec při pečení?

Jdete péct nějakou dobrotu a zjistíte, že nemáte vejce. Nebo jen chcete zkusit něco nového a prostě pro tentokrát vejce při pečení dezertu vynechat. Případně jste veganem a vejce jste ze svého jídelníčku úplně vyřadili. Důvod můžete mít jakýkoliv, ale vědět, co se dá použít místo vajec při pečení, se prostě hodí.
media

Koncentrát, izolát nebo hydrolyzát - jaký protein vybrat?

Syrovátkové proteiny jsou hojně rozšířeným doplňkem stravy, pro své skvělé vlastnosti jako je stravitelnost i vysoká využitelnost bílkovin organismem jsou velmi oblíbené a dalo by se říci, že jsou nejlepším produktem svého druhu. Výrobci jsou si toho vědomi, proto chrlí spoustu druhů tohoto proteinu. Jak ale poznat, že syrovátkový protein je "ten pravý" pro vás?
media

Jak správně připravit mořské plody

Živočichové loveni z moře jsou tak trochu kontroverzním jídlem. Mezi oblíbenou součást jídelníčku patří zejména ryby, které se těší velkému zájmu. Jedná-li se však o mořské plody, mnoho lidí má k této potravině odpor. A přitom častokrát mořské plody stačí jen správně připravit a dochutit, aby i jejich odpůrci uznali, že zas tak špatné nejsou.
media

Vyznáte se v názvech pečiva? Tmavé není vždy zdravé

Leckdo se při hubnutí striktně vyhýbá pečivu, protože po něm se přece nedá zhubnout, ale naopak kvůli němu přibíráme. Nebo ne? Je pravdou, že bílé pečivo vám toho mnoho prospěšného nepřinese. Jeho tmavší ekvivalenty mohou ale být pro zdraví lepší volbou. Tedy pokud se v nich vyznáte a nenaletíte obchodníkům na jejich triky.
media

Ani hladoví, ani přecpaní. Do postele choďte najezení tak akorát

Správně si načasovat večeři a ještě navíc večeřet zdravě, to je poměrně oříšek. Mnoho lidí večeří příliš brzo a pak chodí spát hladoví. Jiní si zase dají večeři příliš pozdě, jdou spát s plným žaludkem a moc se kvůli tomu nevyspí. Kdy je ideální čas a co když vás před spaním začne ještě honit mlsná?
media

Kvalitní bílkoviny dodáte tělu i levně, stačí znát ty správné potraviny

Bílkoviny jako jedna ze tří základních živin neodmyslitelně patří do každého jídelníčku. Tělo díky nim může stavět svalovou hmotu, produkovat hormony i zajistit dostatečnou imunitu. Jejich nedostatek má pro náš organismus velké následky. Bílkovin bychom tělu měli denně dodávat přibližně 1 gram na kilogram naší váhy. Jestliže člověk cvičí a zatěžuje svaly více, pak je potřeba bílkovin ve stravě mnohem větší - až kolem 1,5 gramu na kilogram tělesné váhy. Kde takové množství vzít, aby člověk neutratil všechny peníze a přitom tělu dodal kvalitní protein?
media

Je vám zle nebo těžko a nevíte, proč? Možná trpíte potravinovou intolerancí

Vždycky jste jedli všechno a libovali jste si, že naštěstí nemáte na žádnou potravinu alergii a žádné jídlo vám naštěstí nezpůsobuje zdravotní obtíže? Možná jste se radovali předčasně. Nesnášenlivost některých potravin se může projevovat velmi nenápadně a nemusí vás ani napadnout souvislost s něčím, co jíte. Potravinová intolerance rozhodně není totéž jako alergie a ani příznaky nejsou stejné.