Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Neobvyklé kombinace potravin, kterými podpoříte vaše zdraví

Naše tělo potřebuje obrovské množství různých živin. Vitamíny, některé minerály a komplexní sacharidy mu dodáte zejména pomocí ovoce a zeleniny. Bílkoviny a zdravé tuky pak i pomocí kvalitního masa. Pokud ale cvičíte nebo se každý den poctivě hýbete, může být náročnější dostat do sebe dostatek těchto živin, ale i energie ve správné podobě. Vyzkoušejte jednu z kombinací, která se na první pohled může zdát netradiční, ale chuťově si ji zamilujete.
media

Čas zmrzlin začíná. Jak ale poznat tu kvalitní?

Je tu už klasické jarní počasí, teploty se mnohdy přibližují těm letním, a tak je jasné, že nás to v obchodech svádí ke kupování zmrzlin. A nejen v obchodech, kupujeme je i v cukrárnách či u stánků jako točené a kopečkové. Jak ale poznat kvalitní zmrzlinu a nekoupit „umělou hmotu“ za hodně peněz?
media

Mindful eating: vychutnávejte si jídlo v klidu, díky tomu i zhubnete

Pojem mindful eating v angličtině označuje jednoduché principy, které by vám měly pomoci s nápravou vašich stravovacích návyků. Nejen, že tím podpoříte správné fungování vašeho organismu, tyto zásady vám dokonce mohou také pomoci s redukcí váhy. Právě proto je důležité o jídle a jezení začít přemýšlet i trochu jinak, než jste možná byli doteď zvyklí.
media

Bojíte se kupovat nebalené ovoce a zeleninu? Nemusíte, nečistot je zbavíte snadno

Základem každého zdravého a vyváženého jídelníčku by měl být dostatek ovoce a také zeleniny. Ideální je konzumovat je v čerstvém stavu, a to i se slupkou, protože právě v ní a těsně pod ní se ukrývá nejvíce vitaminů. Slupka samotná je také důležitá pro čištění trávicího ústrojí - je to dokonce jeden z druhů vlákniny. Jenže v dnešní době, kdy se hodně lidí bojí virů, může nakupování nebaleného ovoce a zeleniny vypadat jako riziková činnost. Nikdy totiž nevíte, kdo se před vámi zboží dotýkal a čím může být kontaminované.
media

Rodiče jako viníci - tloustne dítě kvůli vám?

Smutnou realitou dnešní doby je, že obezitou a nadváhou trpí víc a víc dětí. Školáci milují fast foody, s oblibou popíjejí sladké limonády či energetické nápoje, ti náctiletí to večer občas ještě završují alkoholem (přičemž pivo je značným zdrojem cukrů). K tomu mají děti méně pohybu než dřívější generace. A faktem je, že z velké části za nadváhu svých dětí mohou sami rodiče. Je to i váš případ?
media

Jakou zvolit svačinu, aby podpořila vaše tělo před i po tréninku?

Správná strava je nepochybně důležitá, abyste mohli dosáhnout výsledků při vašem tréninku. A to v obou případech - ať už chcete zhubnout nebo nabrat svalovou hmotu. Důležité je tělu dodat správné živiny i správnou velikost porce. Hodně lidí ale tápe, co se pro který případ a i pro kterou denní dobu hodí. Naučte se proto svému tělu dopřát přesně to, co mu při tréninku dodá dostatek energie a po něm umožní správně regenerovat.
media

Nápoje a potraviny s umělými sladidly raději vynechte

Kdo se rozhodne začít žít zdravě a hlavně se stravovat se zdravě, ten se snaží i jinak nakupovat. Více čteme etikety, zajímáme se o složení potravin i jejich kalorickou hodnotu. Více přemýšlíme, co vlastně koupit a která potravina nám lépe prospěje i co nám pomůže v naší snaze zhubnout. Řada lidí proto v dobré víře sahá po výrobcích s nízkým obsahem tuku, označených jako "bez cukru" nebo po různých dietních nápojích. Jenže i ty mohou víc uškodit než prospět.