Protein

media

Senioři se stravují špatně. Na vině je měnící se chuť i menší pocit žízně

Neúprosně se blíží čas Vánoc, kdy se nejen obdarováváme, ale hlavně trávíme čas s rodinou. Snažíme se, aby byli všichni šťastní, spokojení a zejména zdraví. Pokud máte v rodině seniory, ať už jde o vaše prarodiče či rodiče, měli byste na jejich zdraví dbát obzvlášť. Můžete ho velmi snadno podpořit a ještě jim tím uděláte radost.
media

Vajec se při hubnutí bát nemusíte

Vejce bychom ze svého jídelníčku neměli vyřazovat ani při redukčních dietách. Ačkoliv koluje mnoho mýtů, vejce jsou v jídelníčku důležitá a také zdraví prospěšná potravina. Řadí se dokonce mezi superpotraviny, protože jsou málo kalorická a obsahují velké množství bílkovin, vitamínů i minerálů.
media

Cholesterol si uhlídáte i pomocí správného jídla

Cholesterol je pro náš organismus velmi důležitý, je stavební jednotkou některých hormonů i nervů a pomáhá tělu zpracovávat tuky. Tělo si ho dokáže vyrábět částečně samo, velkou část ho přijímáme ve stravě. Dokud přijímáme rozumné množství toho "hodného" HDL cholesterolu, je vše v pořádku. Jakmile se ale cpeme polotovary a tučnými potravinami, mohou vyskočit hodnoty toho "zlého" LDL cholesterolu nad rozumnou hladinu a škodíme tak svému zdraví. Dobrou zprávou ale je, že se dá poměr HDL a LDL cholesterolu udržovat rozumný pomocí zdravého jídelníčku.
media

Salát jako spása při hubnutí? Ne pro každého

Častokrát lidé, kteří se snaží zhubnout, při své dietě a ve svém jídelníčku spoléhají především na zeleninu a ovoce. Jenže jíst jen saláty, nejrůznější druhy syrové zeleniny a několik porcí ovoce denně není úplně ideálním řešením pro každého člověka. Nejen, že jsme každý jiný, ale taková životospráva bez bílkovin nejen že nám nemusí pomoc, ale může i uškodit.
media

Mýty o vysokoproteinové stravě stále kolují, nedejte na ně

Vysokoproteinová dieta spočívá už podle názvu v tom, že tělu dodáváte místo sacharidů větší množství bílkovin. Mnohdy se můžete setkat s názory, že takové vyšší množství proteinů může působit škodlivě na fungování organismu. Často se však jedná jen o domněnky a neustále omílané mýty. Jak to tedy s tímto druhem stravování opravdu je?
media

Vypadli jste z tréninku? Zpět do formy vám pomůže i svalová paměť

Občas se každému z nás stane, že z nějakého důvodu cvičení odsune na vedlejší kolej. Místo každodenních tréninků a pravidelného pohybu více sedíme a nezatěžujeme tak svaly. A pokud jste opravdu zvyklí často a intenzivně trénovat, objem svalové hmoty bude rychle klesat. Naše tělo je naštěstí připraveno i v tomto případě získat svaly, jakmile začnete poctivě cvičit, rychle zpět - a to díky svalové paměti.
media

Z tučných jídel nemusíte nutně přibrat. Stačí vědět, která si dopřát

Někdo se bez tučných pokrmů dokáže snadno obejít, zato jiní se po nich mohou utlouct. Bez pořádně mastného bůčku, slaniny, pravého másla a dalších tukových bomb si svůj život nedokážou představit. Takoví zarytí obránci tučné stravy ale nutně nemusí vážit 150 kilo a potýkat se s mnoha zdravotními problémy – naopak, mohou být ve formě a plní elánu. Stačí, když na to jdou "od lesa" a tučnou stravu připravují moudře.
media

Jak neztloustnout, když odmítáte cvičit

Pohyb je tím nejlepším způsobem, jak se nejen udržet v kondici, ale i účinně zhubnout. Jenže mnoho z nás k němu chová bezmála odpor, a když už se donutíme cvičit, tak leda před létem. Jenže zimní měsíce jsou obdobím, kdy má lidské tělo přirozenou tendenci tloustnout, protože si ukládá podkožní tuk jako „zateplení“ před mrazivými dny. Jak se tomu ubránit a zbytečně nepřibrat?