Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Kvalitní bílkoviny dodáte tělu i levně, stačí znát ty správné potraviny

Bílkoviny jako jedna ze tří základních živin neodmyslitelně patří do každého jídelníčku. Tělo díky nim může stavět svalovou hmotu, produkovat hormony i zajistit dostatečnou imunitu. Jejich nedostatek má pro náš organismus velké následky. Bílkovin bychom tělu měli denně dodávat přibližně 1 gram na kilogram naší váhy. Jestliže člověk cvičí a zatěžuje svaly více, pak je potřeba bílkovin ve stravě mnohem větší - až kolem 1,5 gramu na kilogram tělesné váhy. Kde takové množství vzít, aby člověk neutratil všechny peníze a přitom tělu dodal kvalitní protein?
media

Proteinové verze potravin jsou dobrý marketingový trik, nemusí ale být vždy zdravější

Proteinové tyčinky a proteinové nápoje jsou parťáci sportovců už dlouho. Poměrně nově ale výrobci nabízí široké veřejnosti v supermarketech proteinové verze klasických potravin - na pultech tak najdete proteinové sušenky, proteinovou mléčnou rýži, proteinový pudink nebo proteinový jogurtový nápoj. Jak je to ale s jejich přínosem pro zdraví - jsou opravdu o tolik lepší nebo je to jen marketingový trik?
media

Superpotraviny nejsou vždy úplně super. Záleží i na původu

Také patříte mezi ty, kdo podlehli některému novému módnímu trendu a snaží se jíst nejen zdravě a kvalitně, ale zařazují do svého jídelníčku i všelijaké bio a superpotraviny? V tom případě je vaše snaha chválihodná a nejspíš žijete v přesvědčení, že pro své tělo a zdraví děláte to nejlepší. Jenže ona to nemusí být tak úplně pravda. To, co kupujete, nemusí být tím, co skutečně koupit chcete. Jak je to možné?
media

Češi chtějí žít bio, přesto za takové potraviny nechtějí platit

Dnes se všude můžeme dočíst o bio výrobcích, zdravé výživě i rady o tom, co bychom měli jíst a čemu se v obchodech vyhýbat. Pro většinu z nás se to sice hezky čte, ale hůře kupuje. Většina bio výrobků je totiž dražší než jejich obyčejné ekvivalenty. Kvůli tomu nakonec řada z nás sáhne po té méně zdravé klasice. Podle průzkumů za bio výrobky utratíme pouhých 300 korun ročně! Za posledních 9 let se tak útrata za biopotraviny sice zdvojnásobila, oproti celkové útratě za potraviny je to ale pořád směšně nízká částka.
media

Zdravě i o Vánocích - co tentokrát mlsat a neohrozit svou váhu

Kdo nemá vůli pevnou jako skála, ten nejspíš už předem tuší, že Vánoce se pro něj ponesou v duchu neřestí a přibírání kil. Většina z nás si po Novém roce raději odmítá stoupnout na váhu, protože tušíme, že máme i několik kil navíc. Přesto můžete to nezdravé prokládat i zdravými, a přesto chutnými pamlsky, které prospějí i vašemu zdraví.
media

Cukroví v číslech: spočítejte si, kolik letos přiberete

Na Vánoce se bez cukroví obejde jen málokdo. I když ho nespořádáte moc, přece jen tu a tam jistě něco uzobnete. Jenže i tou troškou do sebe dostáváte obrovské množství kalorií. Podívejme se proto, jak kaloricky bohaté jsou různé druhy cukroví, které je nejhorší a čím nezdravé mlsání nahradit.
media

Sportovci si jídlo užívají. Když cvičíte, užívejte si ho také

Většinou žijeme v domnění, že když cvičíme, musíme se ve stravování držet zkrátka. Nesmíme si dopřávat žádná dobrá a nezdravá jídla, musíme jíst střídmě a přesně podle doporučených jídelníčků, nesmíme alkohol ani fast foody, musíme spořádat jen doporučené množství kalorií – a když je jich za den méně, tak tím je to samozřejmě lepší. Ale všechno dohromady je možná dost velký omyl. Mnoho úspěšných sportovců na to jde úplně jinak - jedí a pijí to, co jim chutná. A přesto jsou fit a v kondici.
media

Cukr je zlozvyk. Omezte ho, aniž byste se trápili

Snadno se to řekne – přestanu jíst sladkosti, nebudu si ke kávě kupovat v cukrárně dezerty, omezím sladké nápoje. Jenže kdo je zvyklý tyto potraviny konzumovat, ten bude cukr ze svého jídelníčku odbourávat jen těžko. Nemluvě o lidech, kteří cukr využívají jako pomocníka k zahnání stresu, únavy či smutku. Přesto to jde.