životní styl

media

Smoothie je lepší než samotná ovocná šťáva

Pamatujete, jak před pár lety všichni nadšeně kupovali odšťavňovače a ládovali do nich všechno ovoce, které našli? I zdravý životní styl má svoje trendy, jako všechno v dnešním světě. Vědci neustále přinášejí nové poznatky a těm se lidé přizpůsobují. A to je také jeden z důvodů, proč odšťavňovače už často leží ve skříních zaprášené a místo nich jsou v kurzu smoothie mixéry.
media

Nápoje a potraviny s umělými sladidly raději vynechte

Kdo se rozhodne začít žít zdravě a hlavně se stravovat se zdravě, ten se snaží i jinak nakupovat. Více čteme etikety, zajímáme se o složení potravin i jejich kalorickou hodnotu. Více přemýšlíme, co vlastně koupit a která potravina nám lépe prospěje i co nám pomůže v naší snaze zhubnout. Řada lidí proto v dobré víře sahá po výrobcích s nízkým obsahem tuku, označených jako "bez cukru" nebo po různých dietních nápojích. Jenže i ty mohou víc uškodit než prospět.
media

V čem je pescetariánství pro lidské zdraví lepší než veganství

Vegetariánství a veganství jsou v dnešní době velmi známé a populární alternativní výživové směry. Lidé se při těchto dietách zříkají masa (vegetariánství) nebo všech živočišných produktů (veganství). Ze zdravotního hlediska je ale úplné vynechání masa problém, tělo tak nedostává důležité vitamíny a kvalitní živiny. I proto si někteří vegetariáni do svého jídelníčku přidávají ještě ryby a mořské plody. Právě pro takový výživový směr se vžilo označení pescetariánství.
media

Výrobci potravin to na vás zkouší pořád. Jak rozpoznat jejich marketingové triky?

Obchody jsou přecpané nejrůznějšími druhy zboží, a pokud chcete koupit i něco zcela banálního, můžete u regálu strávit i několik minut, než najdete mezi tuctem totožných výrobků ten nejvhodnější. Jogurtů, uzenin, pečiva i všeho dalšího existuje nespočet značek a marketingoví specialisté se nás pomocí lákavých obalů snaží přesvědčit, že právě ten jejich výrobek je nejzdravější, nejchutnější a bez jakýchkoliv přidaných a škodlivých látek. Věříte etiketám a líbivým heslům nebo se řídíte zdravým rozumem?
media

U pitného režimu se nedržte přesně tabulkových hodnot, škodili byste si tím

Pitný režim je velmi dobrá věc a řada lidí se ho snaží poctivě dodržovat. Přitom jako jeho základ bereme nejčastěji doporučení, abychom vypili okolo tří litrů tekutin denně. A obvykle také považujeme za správné, pít většinou obyčejnou kohoutkovou vodu, jak radí odborné tabulky. Pít přesně takové množství je ale mylný úsudek, protože každý člověk je jiný, a každý tak potřebuje něco trochu jiného. Pitný režim nevyjímaje.
media

Jaké oblečení zvolit pro trénink v chladném počasí

Přestože zimy už nebývají nijak extrémně chladné, hodně lidí se trénování venku v tomto období obává. V zimním chladnějším počasí může být někdy problémem zvolit vhodné oblečení, které vás jak dobře ochrání před zimou, tak se v něm zase zbytečně nebudete potit. Dnes už naštěstí existuje mnoho variant sportovního oblečení vhodného ke cvičení venku i při nižších teplotách.
media

Z tučných jídel nemusíte nutně přibrat. Stačí vědět, která si dopřát

Někdo se bez tučných pokrmů dokáže snadno obejít, zato jiní se po nich mohou utlouct. Bez pořádně mastného bůčku, slaniny, pravého másla a dalších tukových bomb si svůj život nedokážou představit. Takoví zarytí obránci tučné stravy ale nutně nemusí vážit 150 kilo a potýkat se s mnoha zdravotními problémy – naopak, mohou být ve formě a plní elánu. Stačí, když na to jdou "od lesa" a tučnou stravu připravují moudře.
media

Že víno ani pivo neškodí je jen mýtus

V mnoha vědeckých článcích a od spousty lékařských a vědeckých kapacit se dozvídáme, že jedno pivo či sklenka vína denně nejsou vůbec škodlivé a naopak jsou možná i zdraví prospěšné. Odborná veřejnost nám nezakazuje pití alkoholu a tvrdí nám, že je to vlastně i to dobré, co pro sebe můžeme udělat. Ale je to opravdu tak?