media

Motivovaní můžeme být i bez odměn, dopředu nás žene vnitřní motivace

"Proč to vlastně děláš?" - "Prostě mě to baví." I tak se dá snadno popsat vnitřní motivace, tedy právě ten faktor, který nás podporuje dělat věci, přestože z nich neplyne žádná očividná odměna. Je to "prostě proto", co děláme je pro nás samotné zajímavé a užíváme si to, aniž bychom dostaneli něco na oplátku. Odměnou je pro nás totiž samotná činnost. Co nás tedy pohání a nutí dělat věci „prostě proto“?
media

Keto dieta: vyměňte sacharidy za zdravé tuky

Cukr a bílá mouka nejsou nejzdravějšími volbami pro rozumný jídelníček, to je obecně známý fakt. Keto dieta je tak velmi populární už díky svému principu - odsouvá jakékoli sacharidy na druhou kolej. Keto jídelníček se totiž zejména skládá z co možná nejzdravější formy tuku, jaký najdete třeba v avokádu, olejích, oříškách nebo třeba i sýru. A kdo by nechtěl extra porci sýru, že?
media

Plevel nebo lék? Některé bylinky zbytečně likvidujeme

Kdo má zahradu a nějaký ten záhonek, případně aspoň truhlík za oknem bytu, ten se jistě už aspoň jednou pokoušel vypěstovat nějakou bylinku. A nebo jste o tom možná jen přemýšleli, ale ještě jste se k ničemu neodhodlali. Přeci výběr bylinek je obrovský a není možné pěstovat vše. Některé byliny pak ani pěstovat cíleně nemusíte, na běžné zahrádce rostou samy – a vy je často nevědomky likvidujete, vytrháváte jako plevel a sekáte.
media

Jak spálit 100 kalorií? Snadno, a to i bez sportování

Říkají vám sportovní hodinky, že vám chybí už jen 100 kalorií do vašeho denního cíle? Nebo si chcete dopřát skleničku vína či půllitr piva, ale ne za cenu, že to rozhodí váš denní energetický příjem? Nemusíte kvůli tomu hned oblékat sportovní oblečení a běžet se potit. 100 kalorií se dá spálit i pomocí běžných činností, stačí jen vědět, jak na to.
media

Že dostatek spánku léčí, víme. Co všechno nám ale hrozí při jeho nedostatku?

Každý z nás tuší, co následuje po noci plné převalování se z boku na bok, učení na zkoušku nebo dokončování důležité práce. Celý den jsme unavení, máme pytle pod očima a navrch ještě hodně špatnou náladu. Nemůžeme pořádně přemýšlet a každé rozhodování je náročné. Když se tak stane jednou za čas, tělo se zvládne zregenerovat dospáním během následujících nocí. Spánková deprivace, tedy dlouhodobý nedostatek spánku, však může mít mnohem vážnější dopady než to, že jsme další den "grogy".
media

Meditace funguje, teď už je to prokázáno i vědecky

O meditaci jste toho jistě četli a slyšeli mnohé. A i když každý tvrdí, jak jsou její účinky úžasné a jak vám pomůže zvládat stres, zklidnit se, lépe zvládat problémy i lépe se soustředit, možná stále patříte k těm, kteří se na meditování dívají skrze prsty. To by se ale od nynějška mělo změnit, protože vědci skutečně prokázali vliv pravidelného meditování na náš mozek.
media

Pivo, džusy, ale i müsli vám kazí postavu ve velkém

Stačí, abychom zahlédli nějakou modelku nebo herečku v plavkách a nejspíš tajně rudneme závistí. Postavy celebritám většinou opravdu můžeme jen tiše závidět a většina z nás je považuje za nedostižný sen. Ale nemusí tomu tak být, protože stačí jen vědět, jak na to, a i vy můžete mít krásné bříško, a to aniž byste se udřeli v posilovně.