Článek dne
media

Běhání kombinujte s jógou, snížíte riziko zranění a běh si lépe užijete

Není nic lepšího než pocit, když si dobře zaběháte na čerstvém vzduchu a pak si dopřejete pořádnou očistnou regenerační sprchu. Ale pokud chcete tuto svou rutinu pozvednout na další úroveň, vyzkoušejte tzv. běžeckou jógu, tedy kombinaci běhu, jímž si dáte do těla a jógy, která naopak pomůže protáhnout svaly, ale i uklidnit mysl. Když se budete soustředit na protahování, posilování a hluboké dýchání, můžete dokonce zlepšit vaše běžecké výkony. Taková kombinace vám také může pomoci jako prevence bolestí a zlepšit vaše duševní zdraví.
media

Snídat nebo nesnídat? Věčné dilema rozseknete jedině sami

V novém roce, kdy se spousta lidí snaží zhubnout, je toto dilema ještě častější než jindy. Je ke zdravému hubnutí nutné snídat? A co je vhodné dávat si k snídani? Nebo snídani můžete vynechat, aniž by se to nějak odrazilo na vašich snahách zhubnout? Názory expertů se různí, a tak spousta lidí neví, co si s prvním denním jídlem vlastně počít. Přitom odpovědět si musíte umět hlavně vy sami.
media

Potřebujete něco na zahřátí? Zkuste čaj - i ten houbový

Zatímco přes léto si řada z nás k pití dává spíš obyčejnou kohoutkovou vodu či minerálky, zima nás svými pošmournými, mrazivými dny svádí spíš k pití teplých nápojů. Hodině z nás si dopřává čaje. Obchody jim většinou věnují celý regál, takže je skutečně z čeho vybírat. Pokud patříte mezi milovníky čajů, vybírejte hlavně ty, které dají něco přínosnému i vašemu tělu.
media

Procvičujte pravidelně paměť, ať zůstanete déle mladí

Se stářím se u většiny lidí pojí i postupné slábnutí paměti. U někoho je to mírné zapomínání, u někoho se projeví skutečná demence a také Alzheimerova choroba. Nejčastěji se tomu děje po 65. roce života, ale u mnoha lidí k oslabování paměti dochází už dříve. Lze tomu ovšem účinně předcházet, případně je možné změny na mozku oddalovat, pokud ho udržujete v kondici.
media

Ke zdraví se můžete i prodýchat

Dýchání je pro nás naprosto přirozený a nevědomý proces, který nemusíme nijak ovládat. Tělo dýchá samo a nepotřebuje k tomu naše povolení ani hlídání, kdy dýchat a kdy ne. Jenže právě dýchání může být skvělou praktikou, jak se uklidnit, jak zahnat problémy, jak se zbavit stresu. Proto je vhodné naučit se dýchat jinak a cíleně, aby nám to pomáhalo žít lépe.
media

Neseďte moc dlouho, zkracujete si tím život

Ti, kdo mají sedavé zaměstnání, jsou často varováni, že to škodí jejich zdraví, že se mají co nejvíce protahovat, procházet se, zkrátka dopřát si i při své práci co možná nejvíce pohybu. Stejně škodlivé je dlouhodobé sezení například i pro řidiče z povolání. Ale už méně se hovoří o tom, že spousta lidí prosedí většinu dne i přesto, že sedavé zaměstnání nemají.
media

Šílenost jménem bramborová dieta: žádné bílkoviny ani tuky, jen brambory

Když se někdo pustí do hubnutí a snaží se jíst jen zdravě, často začne zcela vynechávat přílohy a jí jen libová masa, například se zeleninou. Obzvláštním nepřítelem se pro něj stávají zejména brambory, a to ve všech svých podobách. Hledí se na ně jako na nežádoucí zdroj sacharidů. Opačným extrémem je pak bramborová dieta, kdy si dopřáváte jen brambory a nic jiného.