Zdraví

media

Trpíte nadýmáním? Možná potřebujete léčit slinivku

Slinivka břišní je velmi důležitý orgán, který ale patří i k těm nejvíce ohroženým. Produkuje enzymy, které v trávicí soustavě štěpí cukry, tuky a bílkoviny a jsou tak zásadní pro správné trávení potravy. Zároveň slinivka produkuje i důležité hormony inzulín a glukagon - ty snižují (inzulin) a zvyšují (glukagon) hladinu cukru v krvi. Sama o sobě dlouho nedává vědět, že je něco špatně a ozve se většinou, až když je problém větší a rozsáhlejší.
media

Čokoláda, víno, cigarety? Stres zaženete rozhodně i zdravěji

Žít v celodenním a celoživotním stresu je doslova peklo. A lidský organismus to samozřejmě nevydrží navěky. Proto se většina z nás snaží různými způsoby uklidňovat, zapomínat na starosti, urovnávat si myšlenky v hlavě a neděsit se možných proher a pádů. Stres se mnohdy zahání jen velmi těžko, proto bývají naše způsoby často dost nezdravé.
media

I současná omezení můžete naplno využít pro své zdraví

Aktuální situace není většině z nás příjemná, což je naprosto logické. Na jednu stranu se na nás hrne spousta zákazů, omezení a starostí, na druhou stranu máme starost o své zdraví a řešíme, jak se celá situace odrazí na naší finanční stránce. I když mnohé z toho nemůžeme ovlivnit, není potřeba se situaci úplně poddat, poslouchat a jen trpně čekat, až tento hrozný stav pomine. Něco přeci jen dělat můžeme. A to něco důležitého pro své zdraví, kondici a figuru.
media

Vitamin D sice posiluje imunitu, pozor si ale dejte na předávkování

Náš národ se jako už tolikrát rozdělil na dva nesmiřitelné tábory – jedni pandemii Covid-19 odmítají a vysmívají se jí jako zbytečně nafouknuté bublině, druzí z hrůzy skoro nevycházejí a děsí se, že příště budou na řadě právě oni. Ať na tuto nemoc máte jakýkoliv názor, měli byste stejně vždy a za všech okolností myslet především na své zdraví. A podzim je pro naši imunitu obzvlášť namáhavým obdobím.
media

Cvičit brzy ráno zní šíleně, ale funguje to

Kdo pravidelně cvičí, nezanedbává pohyb a zvykne si na něj, ten se časem dostane do kondice, zhubne nadbytečná kila a je sám se sebou spokojenější. Cvičení je také skvělým povzbuzovadlem a dostane vás do dobré nálady. Ale podle vědců hodně záleží na tom, v jakou denní dobu cvičíte. A úplně nejlepší je to brzy ráno.
media

Hubnutí během pandemie: na diety radši zapomeňte

Nikomu se to nelíbí, ale už je tady opět doba častých zpráv o masivním šíření koronaviru. Spousta lidí kvůli tomu propadá panice, žijí ve stresu a neví, co dál čekat. V takových časech je nutné zamýšlet se i nad naším životním stylem a především stravou.
media

Sám sobě terapeutem: jak se dostat ze stresu a vyčerpání?

Každý se jednou dostane do bodu, kdy neví kudy kam, jak pokračovat dál a jestli má jeho snažení vůbec nějaký smysl. Když se dostaneme do stresu, začneme žít ve strachu z neznáma, děsí nás budoucnost, doma nám to neklape a v práci se nám nedostává uznání, často se můžeme propadnout do stavů podobných depresím. Pomoci nám může psycholog či psychiatr, ale terapeutem můžeme být i sami sobě.
media

Odpočívat aktivně neznamená, že to musíte přehánět s pohybem

Odpočinek by měl být pravidelnou a nedílnou součástí našeho života. Kdo neumí odpočívat anebo tvrdí, že na to nemá čas, nedělá dobře – jeho tělo mu to všechno jednou spočítá. Většina lidí se mylně domnívá, že odpočívání rovná se nicnedělání. Odpočívat se dá i aktivně, a určitě vás takový druh odpočinku nabije energií mnohem více než celodenní lenošení na pohovce.