Zdraví

media

Kolik tělesného tuku je už moc a jak to poznat?

Všichni bychom se nejradši zbavili veškerého svého tělesného tuku. Připadá nám odporný, my sami sobě připadáme nechutně tlustí a ideálně bychom chtěli mít postavy modelek či modelů. To je ovšem velmi idealistická představa, protože bez tuku to prostě nejde. Ale pokud ho máme příliš, ohrožuje naše zdraví i náš život.
media

Co znamená vyvážená strava

Nesčetněkrát jste slyšeli a četli, že vyvážená strava prospívá vašemu zdraví. Lámete si hlavu nad tím, co znamená stravovat se vyváženě? Není to nic složitého. Stačí vědět, kolik jakých látek a živin tělu v průběhu dne dodáváme. Pojďte se v rychlosti podívat na to, co tedy ta vyvážená strava je.
media

Kolik soli je už příliš a jak ji omezit?

V pohádce Sůl nad zlato nám velmi názorně ukázali, že bez soli se jíst nedá. Nedá se bez ní ani žít, protože naše tělo ji díky obsaženému sodíku a chloru ke svému správnému fungování potřebuje. Ale je také pravda, že bychom jí neměli konzumovat příliš, protože ve velkém množství náš organismus spíš ohrožuje. Ani odborníci se ovšem nedokážou jednoznačně shodnout, kolik soli je už přespříliš.
media

Neřešíte glykemickou křivku? Měli byste

Nezáleží na tom, jakým způsobem se snažíte zhubnout nebo dostat se do kondice. Naše snaha pokaždé zahrnuje změnu stravování, přidání pohybu a velký obrat v dosavadním životním stylu. Mnoho z nás přitom úspěch měří podle ručičky na osobní váze, což leckdy nestačí. Měli byste totiž neustále sledovat svou glykemickou křivku a při dietě se řídit právě jí.
media

I zdravé potraviny mohou ohrozit vaše zdraví

V dnešní době nezáleží jen na nás, co jíme. I když se totiž snažíme stravovat, jak nejzdravěji to jde, v mnoha potravinách je ukrytých spoustu neviditelných škodlivin, které negativně ovlivňují naše zdraví. Mohou to být mikročástečky plastu, pesticidy, dusitany a různé jiné rakovinotvorné látky – zkrátka vše, co by v jídle vůbec být nemělo, ale přesto to v něm je.
media

Život bez cukru – možná cesta ke zdraví nebo jen utopie?

Kdo nemusí omezovat cukr ze zdravotních důvodů nebo se o jeho omezení nesnaží kvůli hubnutí, ten si život bez něho asi ani neumí představit. Cukr je téměř ve všem, co konzumujeme, plus si ho ještě do mnoha jídel i nápojů přidáváme, protože nám s ním zkrátka mnohem víc chutnají. Naše těla jsou tak doslova přeslazená. A to bohužel i v případě, kdy se sacharidy snažíme cíleně omezovat.
media

Tři tipy, jak posílit imunitu a užít si to

Imunita je pro naše zdraví a plnohodnotný život nezbytná. Všichni také známe základní pravidla, jak si ji udržovat a posilovat ji – jíst hodně ovoce a zeleniny, hodně spát a odpočívat, otužovat se... ale existují i další způsoby, jak ji posílit a navíc si to užít.