media

Přecitlivělost není nemoc, dá se s ní snadno vyrovnat

Život s přecitlivělým člověkem není snadný. A není často ani snadné být v kůži toho přecitlivělého, protože všechno prožíváte mnohem intenzivněji než ostatní, častěji pláčete, vyšilujte, ošklíbáte se nad různými pachy. Naštěstí máte i mnoho vlastností, které by ostatní chtěli, ale nemají je tak rozvinuté – jde zejména o silnější schopnost empatie, tedy schopnost vcítit se do druhých. I tato výhoda se ovšem často může zvrtnout v nevýhodu. Co tedy s tím, dá se přecitlivělost nějak „léčit“?
media

Muži si užívají jídlo úplně jinak než ženy

Kdo se snaží urputně zhubnout, pro toho se jídlo v mnoha případech dříve či později stane strašákem či dokonce nepřítelem. Pořád máme na paměti, co nesmíme jíst, co musíme jíst, kdy to musíme jíst, v jakém množství a kdy už naopak zase jíst nesmíme. Je to docela věda a snaha zhubnout se pro mnoho lidí stane posedlostí, kterou nedokážou ani na vteřinu dostat z hlavy. Ale to je chyba. Jídlo byste si totiž měli umět užívat a prožívat při něm rozličné emoce.
media

Nevymlouvejte se na špatné počasí. Cvičit se dá, i když venku prší

Podzim už se pomalu hlásí o slovo a venku to začíná být znát. I když nás v září čeká ještě několik teplejších dnů, rána i noci bývají chladnější a dny se rychleji a rychleji zkracují. Ale i když venku prší, je tam pošmourno nebo skutečně chladno, neznamená to automaticky výmluvu, že si nemůžete zacvičit. Spoustu fyzických aktivit přeci můžete podniknout i v teple domova.
media

Brambory při hubnutí nezatracujte

Bramborám a jídlům z nich připraveným se během dietního režimu obvykle vyhýbáme, a to kvůli vysokému obsahu sacharidů. Ty se v bramborách vyskytují ve formě škrobu. Přitom se jich bát vůbec nemusíme a během diety jich můžeme spořádat i více než například rýže. Trik je pouze v tom umět brambory správně připravit.
media

Nemůžete spát? Soustřeďte se na své oblíbené činnosti

Když se v noci pořádně nevyspíte, vstáváte ráno jako mátohy, jste unavení a bez energie, nic se vám nechce, ploužíte se bytem a sotva se udržíte na nohou. Pokoušíte se to vylepšit pomocí kávy, energetických nápojů a dalších triků, ale kvalitní spánek zkrátka nic nenahradí. Jak ho přivolat, když k vám ani přes veškerou snahu nepřichází?
media

Káva vs čaj - souboj bez jasného vítěze

Někdo je zapřisáhlým milovníkem kávy, kupuje si jen tu nejkvalitnější a každý šálek si náležitě vychutnává. Jiný má tentýž zvyk s čajem, kdy si dává ty nejvybranější a nejkvalitnější. A někomu je to jedno, vypije obyčejnou kávu a dá si čtyři denně. A jiní zase pijí celý den dvoulitrovou konvici čaje, ve které si vylouhovali jeden sáček. Co je lepší? A co škodlivější?
media

Podzim se blíží, posilte imunitu včas

Léto uteklo jako mávnutím kouzelného proutku a je tu září. Tedy skoro podzim. A s ním letos kromě běžných nachlazení a chřipek hrozí i zvýšené riziko nákazy virem Covid-19. A to není žádná legrace. Nejlepším pomocníkem v boji s respiračními onemocněními je přitom naše vlastní imunita. Proto není vhodné otálet, ale měli byste ji začít posilovat a chránit si ji co nejdřív.
media

Energetický nápoj není nápoj pro sportovce, hodně lidí si je plete

Energetické nápoje se v posledních letech těší čím dál větší oblibě. Ač by měly sloužit výhradně k tomu účelu, aby vám krátkodobě dodaly dostatek energie, abyste zvládli fyzicky či psychicky náročný úkol, mnoho lidí je pije neustále. Je to pro ně už de facto droga, bez níž nemohou být. A možná ani netuší, jak moc si jejich konzumací škodí a že je může stát i život.