media

Hormonální antikoncepce na zdraví nepřidá ani mužům

Spousta žen na hormonální antikoncepci nedá dopustit. Vždyť díky ní otěhotní jen ve chvíli, kdy skutečně chtějí, chrání je a pouhá jedna tabletka denně jim zajistí klidný spánek i dlouhé bezdětné mládí. I když jen u nás v Česku antikoncepci užívá více než milion žen, není to úplně nejideálnější způsob ochrany. Naopak, je velmi rizikový, a to i pro muže.
media

Premenstruační syndrom vás dokáže potrápit i jinak než náladovostí a podrážděností

Premenstruační syndrom (PMS) není nic příjemného – a to nejen pro „postiženou“ ženu, ale ani pro její okolí. V tomto období totiž řada žen bývá podrážděná, nervózní, náladu mají jako na houpačce, k tomu je často trápí křeče a bolesti v podbřišku. Pak je těžké být na své okolí příjemní. Může to být i horší, protože příznaků PMS existuje asi 150. Ale může to samozřejmě být i lepší, některé příznaky můžete i úspěšně potlačovat.
media

Češi jsou národ lenochů, málokdo se vydrží hýbat po celý rok

Taky už si to naplno užíváte? Slunění na lehátku, pohoda v bazénu, víno pod pergolou, pivo na zahrádce restaurace, večerní grilovačka. To je léto se vším všudy a přesně takové ho milujeme. Ale pokud si namlouváte, že se povalujeme a lenošíme právě jen v létě, jste na velkém omylu. Češi jsou prý národem flákačů, pohyb je pro nás bezmála utrpením a spíš než zdravé saláty si v restauraci objednáme burger s hranolky nebo pořádný steak. Tak co s námi?
media

Zhubnout rychle se dá i zdravě, stačí dodržovat pár zásad

Léto je tu a při plavkové sezóně si zřejmě mnozí z nás vzpomenou, že by chtěli co nejrychleji zhubnout. Ze dne na den takové hubnutí nečekejte, obzvlášť ne zdravě. Nabízí se však několik tipů, které vám pomohou nastartovat metabolismus a hubnutí díky tomu bude o něco rychlejší a snadnější.
media

Chybí vám motivace ke cvičení? Díky pár trikům ji znovu získáte

Někdy se bohužel stává, že i přes veškerou snahu se nedaří držet se poctivě cesty ke svému cíli. Je zcela normální, že nás někdy na cestě potkají překážky, kvůli kterým musíme na chvíli zastavit a snahu přerušit. Po takové pauze však může být složitější vrátit se zase zpátky do tempa. Ale dá se to, stačí znát jen pár tipů.
media

Vláknina není jen divná hmota, pochutnejte si na ní doopravdy

Kdo má problémy se zažíváním a vyprazdňováním, koho trápí kila navíc a nemůže se jich i přes veškerou snahu zbavit, ten by měl vsadit na vlákninu. Naše tělo ji nejen potřebuje ke správnému fungování, ale právě ona nám pomáhá i v mnoha ohledech. Výborně funguje v trávicím traktu, díky tomu je doporučována nejen na akutní či chronické potíže, ale i lidem, kteří se snaží zhubnout a udržovat si štíhlou figuru. Leckdo si ji ale vybaví jako tu podivnou hmotu z lékárny a kvůli tomu se jí brání jako něčemu naprosto odpornému – což u vlákniny v přirozené podobě rozhodně není pravda.
media

Jaké suplementy si dát před tréninkem

Hodně nezkušených sportovců suplementy přijímá až po tréninku a věří, že to stačí. Méně lidí už ví, že doba před tréninkem je také časem, který může ovlivnit váš výkon i výsledky. I tehdy můžete snadno podpořit svůj organismus a dodat mu právě takové látky, které ho dokážou povzbudit.
media

Udělejte si každý den čas jen pro sebe, budete šťastnější

V mládí máme spoustu snů a ideálů, které se nám zdají na dosah. Čím jsme starší, tím rychleji nám ideály ubývají. Nakonec je zasuneme kamsi do svého podvědomí, mávneme nad nimi rukou jako nad mladickou naivitou a začneme žít "normální" životy – tedy pendlujeme mezi prací a rodinou, snažíme se udržovat klid a pohodu v domácnosti, pokoušíme se přežít den v práce, shromažďujeme majetek a jednou ročně si vyjedeme na dovolenou. Možná jsme s takovými životy spokojení. Ale jsme takto opravdu šťastní?