media

Páteř si ničíte sezením i špatným polštářem. Chraňte si ji

V dnešní době má stále více lidé problémy s páteří. A netýká se to jen starších, první bolesti se objevují i u mladších osob. Může za to hlavně životní styl, dlouhé sezení u počítače, ale i držení těla. Správné držení těla by přitom mělo být samozřejmostí v průběhu celého dne - od sezení u počítače, přes chůzi venku až po sport. A právě to je jedním ze způsobů, jak se problémům s páteří i bolestí zad můžeme snadno vyvarovat.
media

Na horkou vanu zapomeňte. Nejen ona vašemu zdraví neprospívá

Možná máte pocit, že dostatečně dbáte na hygienu a udržujete se v čistotě. Což je v dnešní době možná nejdůležitější ze všeho. Pečlivě si tedy myjete ruce po použití toalety i po návratu z venku, hojně se sprchujete, používáte dezinfekční prostředky a zkrátka dbáte na ochranu svého těla. Ale možná to všechno nakonec není až tak zdravé a nevědomky si tím ubližujete.
media

Lockdown je zkouškou pro naše játra. Ničíte si je i vy?

Současná pandemická situace ve světě ani u nás není příliš radostná. Vlády všech zemí proto lidem doporučují vesměs jediné – buďte co nejvíce doma, ven choďte jen v nejnutnějších případech. Může nás to štvát, může nás to těšit, může nám to být jedno – ale jisté je, že tento nečekaný styl života se nutně musí projevit nejen na frekvenci našeho pohybu, ale i na našem jídelníčku. A většinou je to změna k horšímu, kterou bohužel nejvíc odnášejí naše játra.
media

Spirulina je skvělý pomocník pro hubnutí i imunitu, vybírejte ale jen tu prověřenou

Tato sytě zelená sladkovodní sinice se přirozeně vyskytuje v jezerech tropických a subtropických oblastí Afriky, Asie a Jižní Ameriky. Kvůli velké popularitě v posledních letech je ale poptávka trhu po spirulině tak velká, že přirozený výskyt zdaleka nestačí. Pěstuje se tedy i uměle ve velkých sladkovodních nádržích, nejčastěji v Japonsku. Proč je o spirulinu vlastně takový zájem? Údajně totiž jde o jeden z nejlepších přírodních prostředků na hubnutí i na podporu imunity.
media

Máte teď více unavené oči? Pomůže vám oční jóga

Mysleli jste si, že jóga je vhodná jen pro protažení těla? Omyl! Oční jóga nebo také oční gymnastika, je stejně přínosná pro oči, jako je běžná jóga pro tělo. Využijete ji, nejen pokud pracujete u počítače denně. Pomůže i při dlouhých podzimních a zimních večerech, kdy spoléháte jen na umělé osvětlení a vaše oči jsou neskutečně namáhány. Mohou vás více bolet, štípat a snadno se unavit. V tu chvíli vašim očím oční jóga uleví.
media

Opomíjený vitamín K dává pozor na krev a kosti

Nejčastěji se mluví o pozitivních účincích vitamínů C, A nebo (zejména v poslední době) D. Přitom se opomíjí jeden vitamín podstatný pro krev i kosti - vitamín K. Právě on ovlivňuje srážlivost a kvalitu krve, podporuje správnou činnost jater a je považován za důležitou složku při prevenci vzniku rakoviny. Bez něj bychom jen obtížněji mohli vstřebávat vápník, a tedy je podstatný i pro vývoj kostí.
media

Děti jsou pohodlné a tloustnou, rozhýbat je můžete jen vy

Velká část dětí ve školním věku má za běžné situace aspoň jednou týdně nějaký mimoškolní kroužek či aktivitu, kde se věnují sportu. Může jít o tanečky, fotbal, tenis, karate či cokoliv jiného. Většina rodičů proto má pocit, že mají splněno. Jednou týdně pohyb dětem ale rozhodně nestačí, naši potomci tloustnou a jejich nadváha začíná být už velmi značným problémem.