media

Bojujete se stagnací při cvičení? Změňte cviky nebo samotný trénink

Každého těší sledovat své zlepšování a progres při cvičení. Vyšší výdrž, větší síla nebo i menší zadýchanost nám prostě dělají radost. Jsou znakem, že se nám daří mířit k cíli. Proto i nepatrné zpomalení růstu svalové hmoty či nezlepšující se kondice dokážou člověka pořádně rozladit. Když dojde ke stagnaci, je to velký nápor na psychiku. Přitom stačí i malá změna a vrátíte opět ke zlepšování.
media

Cvičte kvůli sobě, se spokojeností to půjde lépe

K tomu, že začneme cvičit, nás vedou nejrozličnější důvody. Někdo to dělá z donucení, protože nadváha mu způsobuje zdravotní problémy. Jiný cvičí proto, aby se zalíbil svému protějšku. Jiný se rozhodne zhubnout, aby zamezil nepříjemným posměškům ze stran kolegů. Ale jen málokdo to dělá sám kvůli sobě, ze své vlastní vůle a pro své vlastní uspokojení. A to je naše nejzásadnější chyba, protože pokud cvičíte kvůli jiným, nikdy nezvítězíte.
media

Recept: FIT krůtí segedínský guláš

Segedínský guláš je často v dietním jídelníčku opomíjen, přitom se dá uvařit tak, že jsou jeho nutriční hodnoty přímo skvělé. Když do něj ještě použijeme kysané zelí, dostanete k tomu ještě nálož vitamínů, která se vždy hodí.
media

Bolest zad je prokletí. Cvičením se jí naštěstí dá zbavit

Většinu z nás občas bolí záda – někoho častěji, někoho jen výjimečně. Zima je navíc obdobím, kdy nás tyto bolesti postihují častěji. Oproti jiným ročním obdobím většinou nemáme tolik aktivního pohybu a naše svaly ochabují. Snadno se pak můžeme dočkat úporných bolestí v různých částech zad a mnoho z nás musí vyhledat lékařskou pomoc. I tomu se ale dá efektivně předcházet.
media

Zima je pro posílení imunity ideální, vrhněte se na to

Když je léto, venku celé dny září slunce a my máme výbornou náladu, je nám skvěle. Navíc nás většinou netrápí žádné virózy ani jiné podobné podzimní a zimní choroby. Jenže s příchodem zimy je všechno jinak, nálada nám často klesá na bod mrazu, nechce se nám ven, ztrácíme energii a nejradši jsme zalezlí v teple domova. Navíc jsme často nemocní, nebo se o nás nemoci nepříjemně pokoušejí. Přitom si za to většinou můžeme sami právě svým nesprávným chováním. Jak tedy v zimě podpořit imunitu a cítit se lépe?
media

Proč pálí svaly při intenzivním cvičení a jak se tomu vyhnout

Při fyzické námaze, tedy i v případě cvičení, vzniká díky procesům metabolismu látka zvaná laktát. Výskyt této látky se ve svalech projevuje nepříjemnou bolestí či pálením a přitom jde o obrannou reakci těla proti namožení svalů. Dá se vzniku laktátu - nebo pocitu pálení a bolesti ve svalech - předejít?
media

Proteinové verze potravin jsou dobrý marketingový trik, nemusí ale být vždy zdravější

Proteinové tyčinky a proteinové nápoje jsou parťáci sportovců už dlouho. Poměrně nově ale výrobci nabízí široké veřejnosti v supermarketech proteinové verze klasických potravin - na pultech tak najdete proteinové sušenky, proteinovou mléčnou rýži, proteinový pudink nebo proteinový jogurtový nápoj. Jak je to ale s jejich přínosem pro zdraví - jsou opravdu o tolik lepší nebo je to jen marketingový trik?
media

Recept: pórkový quiche z žitné mouky

I když to na první pohled můžete tak vypadat, quiche rozhodně není nijak dietní pokrm. Tučný sýr, smetana a bílá mouka. Přesně tohle jsou ingredience, které do fitness receptu nepatří. Tahle varianta je ale o něčem jiném, skvělý oběd, který můžete jíst klidně studený.